onsdag, december 13, 2006

En utmaning i juletid:)


En utmaning från Carina!

Har du köpt en chokladkalender? Yep, 2 st till pojkarna! Det vill dom gärna ha:)
Har du öppnat några luckor för tidigt? Nej, varken jag eller store sonen. Däremot så har lille sonen klämt i sig hela sin chokladkalender - det gjorde han häromdan'... *suck*

Har du hunnit med att köpa julklappar? Nej - har 2 födelsedagar att avverka innan jul i december, så jag brukar aldrig vara klar. Har vant mig...

Vem är det svårast att köpa till? Vissa vuxna...

Dricker du alkoholfri glögg? Jodå, om det inte finns alternativ. Men det är hiskeligt sött! Dricker glögg med alkohol, men det är ingen favorit hos mig... däremot fastnade jag för den vita glöggen förra året, så den lär vi köpa igen:)

Har det hänt att du aldrig stressat inför julen? Det har jag inget minne utav... hur låter man bli att stressa??? Tycker jobbet bl.a är ett stort störningsmoment... hinner ju aldrig som jag ska.

Hur många stjärnor ger du till årets julkalender på TV? Många:) Fast jag har inte följt den slaviskt, vilket mina barn gör:)

En person som du velat säga "God Jul" till men aldrig vågat, orkat eller kanske glömt? Ingen jag kommer på faktiskt...

Vem är det som julpyntar hemma hos er? Jag - annars blir det helt enkelt inte gjort.... men pojkarna får ha åsikter givetvis o dom får mer än gärna vara med o klä granen sen:)

Älskar du att få julklappar eller att ge bort? Jag ger gärna bort numera... klarar mig bra utan! Barnens glädje lever jag länge på!

Vill du fira julafton utomlands eller i vårt kära Sverige? Spontant svar; absolut hemma... men o andra sidan, firar man utomlands så kanske man inte stressar fullt lika mycket?

Känner du någon julstämning nu? Nope! Regn, regn, regn... jobb, jobb, jobb... Jul? Jul? Jul? Får väl sätta på en julskiva kanske, elller? Hihi...

Jag utmanar alla som kikar förbi och har tid och lust att vara med på utmaningen !

Kram Sonja



1 kommentar:

Pia sa...

utmaningen är antagen...

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger