måndag, december 18, 2006

Julmys o julbord....

Nu har det blivit ett litet uppehåll här igen! Så fort det kör ihop sig lite eller blir lite hektiskt. Men helgen har faktiskt varit ganska så aktiv - eller rättare sagt detta veckoslut!
Yngre sonen åkte som sagt på en 3'e pencillinkur i förra veckan - mot halsfluss, igen! Så han fick ju bli hemma tors+fredag.
Natten till fredag jobbade jag... men det fick bli några timmar på soffan ihop med sonen morgonen efter, medans han tittade på film! Det fick gå det med. Är det bara en enkelnatt så...

Sen var det äntligen dax för månadens "Julmys" med jobbet hos en arbetskollega samma kväll:) Denna gången här hemma i byn, så gissa en som hade gångavstånd för en gångs skull:) Både jag och hon plus en kollega till sitter med i nöjeskommitén, så det var efter våra planer alltihop. Tanken var att det skulle bli "knytkalas á là julmat" - alla skulle ha med sig något! Eftersom vi var 20 till antalet så blev det alldeles ypperligt:)
Vi hade även köpt varsin julklapp som vi senare på kvällen bytte med varann. Våran chef och en annan manlig kollega fick agera tomtenissar:)
Kvällen bjöd på många goda skratt förutom den goda maten!
Tyvärr avrundade jag kvällen med att få huvudvärk (som vanligt) vilket verkar vara mer en regel än undantag när vi ska hitta på nåt med jobbet - skittrist!!! Vet inte om jag är så uppe i att arrangera o ordna så jag spänner mig maximalt för att sen slappna av till bristningsgränsen när de väl är igång?! Ja, tråkigt är det... för det tar verkligen udden av det roliga:(
Men men, kuliga bilder fick jag på alla! Så det är jag nöjd med iaf:)

Morgonen efter, lördagen den 16/12 så började vi dagen med att åka till innebandyskolans avslutning kl.9.00 Det avrundades med match mellan föräldrar o barn (där föräldrarna fick spö såklart!) och efteråt bjöd vi alla barnen o föräldrarna på go' fika:)
Ganska skönt ändå när alla aktiviteter har uppehåll och man kan slappna av lite o bara få vara...

Samma dag var jag o mannen bjudna på julbord med hans firma där han arbetar! Så på em körde vi grabbarna till min syster där dom skulle sova över! Det brukar dom alltid se fram emot:) Det sker inte så ofta, men desto mer uppskattat är det iaf!
Idag vankades det pannkakor o glass så fort dom kom innanför dörren och det vet vi ju en liten kille som formligen kastar sig över den rätten:)) Efteråt skulle dom tydligen på bio och se "Happy Feet", en ny animerad film:) Mysigt!


Julbordet blev himla trevligt... vi var på "Mollbergs i Hbg"! Inte helt fel alls... vi fick en lugn plats o sitta vid o maten var god - alldeles lagom av allt! Det bjöds på många färgglada drinkar denna kväll... fler än min mage egentligen klarar av, även om det kan vara spännande i sig att prova! Men det är inte min melodi i normala fall alls! Jag dricker aldrig några mängder numera, men dricker jag så håller jag mig oftast till en sak.
Vi respektive fick varsin julklapp denna kväll oxå - presentkort på MQ, man tackar o bockar:)
Hemfärden blev strax efter midnatt - ganska lagom...

Dagen efter var det skönt att få sova tills man vaknade själv för en gångs skull. Inte för att pojkarna vaknar sex längre, men iallafall:)

Söndagkvällen avrundades på jobbet för min del (mellan 13.30-21.45), så det var ganska drygt, men lugnt...

En intensiv helg, men en ganska spännande sådan:)

Kram *S*

1 kommentar:

Pia sa...

Vad fin du är på fotot. Kul med presentkort så man kan handla en massa eller hur. ;-)

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger