torsdag, december 07, 2006

En lugn o trevlig dag:)

Kan inte direkt klaga på dagen som varit idag - onsdag:) Fick bl.a besök av Pia (Engdam) idag med sin lille son - får man lov att vara så söt egentligen:)
Det var det fler som tyckte givetvis, speciellt när min yngre son kom hem från skolan! Han formligen älskar bebisar i den modellen!
Timmarna går fort som sagt när man har trevlig - det får vi göra om Pia!

På kvällen hade skolan (F-2) "Julpyssel" på schemat och vi föräldrar o syskon var välkomna! Mannen hann inte hem alls från jobb, vilket jag inte hade väntat mig iofs vid denna tiden på året (då firman har fullt upp).
Men trevligt var det - supergod fika blev vi bjudna på som barnen hade bakat... kladdkaka, chokladbollar, vaniljbullar, pepparkakor, rulltårta... ja, supergott var det och man måste ju bara smaka av alla sorter:)

Kan ju tillägga att yngre sonen gjorde ett julkort till en av sina bästisar (som inte bor i byn) och sen var han klar för kvällen vad gällde pysslandet:)
Däremot äldre sonen o jag satt mer eller mindre hela kvällen och provade på både korttillverkning, smällkarameller och att sy en julstrumpa:) Det sistnämnda fick vi ta med oss hem o avsluta, för timmarna gick fort mot slutet...
Himla trevligt att skolan ordnar med såna kvällar varje år - stort plus i kanten!

Under tiden jag satt där fick jag tydligen ett sms (såg jag efteråt) på min mobil - att mina julgardiner äntligen hade kommit!!! Så överraskad jag blev, för inte tala om glad:) För mig var det här en helt ny tjänst - att få besked via sms... jag hade visserligen kryssat i att jag ville ha det, men jag trodde inte att det skulle bli så smidigt! Det var bara att åka in direkt på kvällen strax innan dom stängde "OJ!" (ICA) kl.20.00 och hämta ut dom... behövde bara uppge koden som stod med i sms'et och visa ID så var det hela klart!
Förväntansfullt körde jag direkt hem... för att färvånat öppna upp paketet och upptäcka att jag hade beställt 2 (istället för en förpackning gardiner!) omgångar gardiner!?!
Hmm... jag hade alltså missförstått beställningsantalet och lyckades köpa 2 st med andra ord... inte undra på att det blev ganska så dyrt i slutändan!?!
*Hrm... skäms!*
Men... jag ska behålla dom ett tag ändå - kanske vill någon köpa dom av mig? Det är ju liksom inget fel på dom - tvärtom är dom riktigt snygga:)
Så 139kr kostade ett par gardiner - inte 278kr...






Supernöjd blev jag - så här blev resultatet...
Bara resten av köket som inte passar till gardinerna, men men... det får ju komma sen när vi byter kök nästa år:)

Nu ska jag verkligen upp o krama kudden... nattinatt *S*

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint det blev i köket hemma hos er nu med dina nya nya panellängder ! Så fint !!!

Kram Kram

Pia sa...

Vad fint det blev och tack för fikan i går. Det var jättetrevligt och visst ska vi göra om det, vi bor ju inte såå långt från varandra... Jag kan ge dig en jätte bra beskrivning hem till oss också så jag tror inte du kan köra fel. ;-)

Anonym sa...

men så mysigt det ser ut! Gardinerna ser himla snygga ut och priset blev ju då helt okej. Och vilket fint, och himla smart adventsljus. Och egentillverkat dessutom. Ljusstöpning är något som står på prova på listan, tillsammans med tvålgjutning, ridtur på Hallandsåsen och en väldigt massa annat... Ha en riktigt skön helg!

Pia sa...

inte händer det mycket i denna bloggen. inget skrivet på flera dagar... Det var ju lääänge sedan vi fikade. ;-)

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger