lördag, december 23, 2006

Svärisarna på besök o julstök:)

Puh... ja, vad ska man säga!? Dan före dopparedan... :) Farmor o farfar kom i torsdax och vi har redan hunnit med lite... antagligen sånt som folk gjort klart för flera veckor sedan, men men... nöjda är vi:) Fixat julmaten, bakat både mandelformar o Finska pinnar o granen ska kläs idag... ja, det är nog i det senaste laget mot vad jag hade tänkt, men gran blir det inklusive alla 10 000 kryp som tydligen följer med in ihop med granen - härligt:))
Personligen är jag uppväxt med en otroligt ful plastgran, så med andra ord är det äkta gran som gäller här - så länge vi alla tål den:)

Igår varvade vi ner i soffan med ännu en spännande "Wallander-deckare" vid namn "Mastermind", mycket bra!
Under tiden slog jag in alla julklappar jag hade kvar... dom flesta i storlek större! Så dom lär nog mer ligga jämte granen än under:)

Som synes här på ena bilden så fick mannen äntligen tag i Vit Julglögg åt mig! Så nu är jag verklgien nöjd:) Är väl ingen direkt glögg-älskare, även om jag givetvis alltid vill ha glöggen med... men sen jag fick provat den vite förra året, så har jag blivit helt såld:) Helst då med alkohol eftersom dom som är utan brukar vara nåt så enormt söta. Jag älskar sötsaker, men när det blir i dryckesform så blir känslan precis tvärtom.

Imorgon kommer även min syster + man och åtminstone min systerdotter - så småningom... hon fick ju äran att jobba några timmar på självaste julafton (blä!!!) så hon får ju komma när hon kommer - liksom pojkvännen, om han inte bestämt att vara hos sin familj... det är inte lätt det där, när man slits från 2 olika håll plus jobbet ovanpå det!


Avslutar mina rader med detta söta tomtepar, som har flyttat in hos oss med hela sin släkt:))

Ha en fortsatt skön helg!
*S*

4 kommentarer:

Anonym sa...

God Jul min vän !

Kram Kram

Anonym sa...

God Jul Kära Sonja!

Kramis Marika

Pia sa...

God jul Sonja.
Hoppas ni får en trevlig helg med massor av god mat och trevligt sällskap.
Vas kul för dig att ni äntligen fick tag på den efterlängtade glöggen... hihi...
Kram på dig vännen!!/Pia

Anonym sa...

GOTT NYTT ÅR !!!!
Kram Monika

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger