tisdag, december 19, 2006

En ny utmaning:)

Ännu en utmaning...
En utmaning jag hittat hos Pia:o) Det är rätt kul med utmaningar! :-)

Vilken svordom använder du mest? Fan... i olika dimensioner:)

Äger du en iPod? Nej

Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Beror på om jag jobbar eller ej, men oftast 06.30... hu!!!

Använder du flip-flop's även när det är kallt ute? Nej, inte ens när det är varmt ute...

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Ja, absolut - det vet nog dom flesta som känner mig, hihi!

Vilken var den senaste filmen du såg? En "Wallander-film" som jag inte minns titlen på....

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Det beror nog på beloppet... Mycket till huset o kanske en bättre bil... ?!

Har någon någonsin kallat dig lat? Jag själv framförallt!

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Aldrig!

Vilken CD ligger i din CDspelare just nu? Nåt med Ozzy Osbourne.... :)

Föredrar du vanlig eller chokladmjölk? Chokladmjölk

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan? Hmm... nej, inte denna veckan.

När var senast någon stötte på dig? Ingen aning, märker aldrig sånt...

Vad åt du till middag? Eftersom jag har jobbat kväll så blev det köpta tortilla-wraps med lax... ingen höjdare direkt.

Använder du huvtröjor? Ja, ibland.

Kan du vissla? Ja

Har du någonsin deltagit i en demonstration? Ja

Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält? Pariserhjulet (märkligt nog - åker annars inget alls!)

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Antagligen finns det folk som gör det, men det hjälper ju inte att oroa sig....

Vilket riktnummer befinner du dig i? 042

Tittade du på tecknat när du var liten? Jadå

Är du blyg inför det motsatta könet? Ibland.

Vilken film kan du alla replikerna till? Grease (mer eller mindre)!

Äger du några band T-shirts? Ja, en tror jag... "Mustasch"... gillar egentligen inte tröjor med tryck:)

När flög du senast? När jag skulle hälsa på en kompis i Stockholm... -92 tror jag!

Läser du för skojs skull? Jadå:)

Pratar du några andra språk? Ja, engelska o skånska:)

Har du gråtit offentligt? Ja

Har du en stationär dator eller en laptop? Stationär

Vilka gör du, önskningar eller planer? Båda

Försöker du alltid lära dig nya saker? Man lär så länge man lever...

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar? Gärna nån mer tatuering - synd att det är så dyrt bara...

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Tja, gärna...

Kan du kasta macka? Nope

Har du någonsin varit på Jamaica? Nope

Vad har du med dig in på bion? Godis/choklad o vatten

Vem var din favoritlärare? Minns ingen direkt så...

Skulle du någonsin dejta någon med väldigt mycket tatueringar? Det är inte tatueringarna som gör mannen.

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Språk, psykologi...

Gillar du att flyga flygplan? Vet inte, har aldrig provat.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Humor o ödmjukhet

Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv? Inte vad jag vet. Blir man attraherad av ngn oattraktiv??

När sov du senast på golvet? Kan jag inte minnas - men det har hänt...

Vilken är din favoritdrink? White Lady är inte så dum... fast jag dricker extremt sällan drinkar:)

Gillar du din boendesituation? Jodå och ännu mer om jag hade haft råd o renovera det som jag ville:)

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Minst 5-6... men helst 7-8, fast det sker ju sällan!

Äter du frukost dagligen? Inte dom dagarna jag jobbar tidigt, då blir det ett glas Proviva bara... äter senare.

Är dina dagar fullbokade och stressiga? Oftast är dom det tyvärr - det ska parera med jobb, barn, aktiviteter mm.

Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Nej

Vilken är din favoritfrukt? Banan/apelsiner

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Nope, tyvärr...

Hur gammal blir du nästa födelsedag? 38

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Ganska tycker jag själv i alla fall.

Tror du på liv på andra planeter? Ja, det gör jag nog.

Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Hmmm... kan det ha varit mannen här hemma, hehe!

Tror du att Gud är man eller kvinna? En hermafrodit kanske!?

Vad var det senaste du åt? En muffins till kaffet

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Tror inte det har med könet att göra, snarare personkemin...

Hur valde dina föräldrar ditt namn? Ingen aning....

Gillar du senap? Yes:)

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Nä nu skiter jag i det, jag ger upp! Kanske säger man det lite för ofta?!

Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Glöm det!!!

Sover du på sida, mage eller rygg? Oftast rygg faktiskt... tycker om att sträcka ut mig.

Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Katten Gustaf - slö, hungrig o kaffesugen:))

Har du någonsin köpt något från eBay? Nej, men däremot Tradera:)

Tycker du om att krama folk? Nej

Skulle du säga att du är trendig? Absolut inte!

Om någon som du inte var intresserad av att dejta bjöd dig på en dejt hur skulle du reagera? Vet inte - besvärad antagligen...

Vilka kändisar har du blivit jämför med? Det var nån som sa att jag påminde om "Ricky Lake" för länge sen när jag hade håret likt henne...

Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars? Ingen

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Beror på vad det gäller - är det viktigt så är det störigt.

Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? "Onkel Toms stuga" bl.a

Tycker du att du är attraktiv? Nej

Vad är du allergisk mot? Pollen, hasselnötter o myggbett

Vad har du för åsikt om sex utan känslomässiga förpliktelser? Inget för mig, men folk gör ju som de själv vill...

Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Nej varför skulle jag få det?

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Inte en susning!

Den var lång denna utmaningen... men nu är jag i alla fall klar. Välkomna att anta den. :-)

1 kommentar:

Pia sa...

kul att läsa dina svar... visste inte att du hade en tatuering...

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger