lördag, november 25, 2006

Pencillin igen *"suck"...

Ja... igår fredag, gladde jag mig åt att jag hade fått möjlighet att sluta 14.00 istället för 15.45 som det stod på min tur! Det är nog den enda avdelningen i hela kommunen där det finns en chans att faktiskt få lov att sluta innan... och baktanken var att jag skulle hinna hämta barnen tidigare och sen hem o varva ner, duscha, byta kläder och samla ihop mina scrapsaker eftersom det var dax för en av månadens scrapkvällar nämligen!

Men tji fick jag när min mobil ringde vid 13.30 och det var fritids som ringde för att tala om att yngre sonen blivit sjuk med feber o värk i halsen:(
Så tur i oturen att jag faktiskt strax skulle gå, vilket i sig löste mycket såklart. Men inte fick jag varken varva ner eller duscha!
När jag kom till skolan så kände jag genast igen allt från sist när han hade halsfluss för knappt en månad sen - tyvärr! Typiskt oxå när det är en fredag eftermiddag. Men jag hade tur ändå - ringde VC o fick lov o komma med en gång för att ta ett halsprov! Den här gången passade vi på att ta även både på mig och på store sonen. Man vet ju inte om det faktiskt är någon av oss som går o bär runt på det?! Men proverna på oss var negativa - däremot var yngre sonens prov positivt, som väntat! Men tänk ändå att jag fick betala 150kr, enbart för att få en topps nerkörd i halsen... klart på några minuter! Sura kronor - även om det var bra att utesluta oss.
Mannen får gå på måndag o ta ett prov, han hade ingen chans att komma ifrån innan.

Så det blev en kur med Kåvepenin igen för yngre sonen - 3 tabl/dygn i 10 dagar! Som hittat! Enda fördelen med förra kuren var att han blev en hejare till slut på att svälja eländet! Annars har han i princip fobi för att svälja något helt via halsen!
På hemvägen blev det självklart glass i stora lass med hem - för det fick han ju sist:) (Kan det vara det som kallas för "sjukdomsvinst" månne, tihi!)

Mannen hade hunnit hem när vi kom hem och då var klockan 15.30 och min kompis skulle komma strax innan 16.00 så att vi kunde samåka in till Scraproom! Så det blev verkligen racer-ombyte av kläder + raggartvätt (deo direkt typ) o lite spackel i ansiktet inklusive nerpackning av alla mina scrap saker som fortfarande låg utspridda över hela tv-rums bordet där jag hade suttit sist o vräkt ut mig:)

Så gissa om jag hade fyrverkeri i skallen just då - inget "varva ner" där inte!

Väl framme o inne på Scraproom så sjönk jag verkligen ihop... vilket resulterade i total hjärnsammanbrott! Inspirationen rasade ner på noll och jag fick inte ihop en pappersbit ens en gång! Vilken hemsk känsla... ruggigt!
Så jag satt o pela med ett julkort i säkert ett par timmars tid... och inte blev jag det minsta nöjd med det heller! Men jag kommer säkert på någon som kan glädja sig lite lite åt det iallafall... kanske!?

Som tur var så var vi inte alls många den här gången - 10 eller 11 personer bara, så det var lugnt och gott om plats! Gott om mat oxå kan man lugnt säga - pizza som vanligt:)

I vanlig ordning så hade dom en skissutmaning och jag hade först inte tänkt o testa den... men 2 timmar innan tiden gick ut för den så hoppade jag på den för att prova:) Jag kunde ju inte mer än inte bli klar! Men döm om min förvåning när jag faktiskt hinner bli klar i tid - med 5 minuters marginal t.o.m.:) Tror aldrig jag brukar bli klar så fort... jag som är så trögstartad o seg! Men jag fick faktiskt be om lite starthjälp i butiken för att komma igång, för jag kände mig verkligen nollställd... men som sagt, jag kom igång:)
När alla var klara (4 personer som gjorde efter samma skiss) så fick vi rösta om vilken som var finast.
Faktum var att det slutade med att min vann!!! Glad blev jag:) Fast konkuransen var ju inte jättehård om man säger... jag menar, 4 bidrag... hade det varit 14 bidrag kanske så tror jag ju aldrig att jag hade varit i närheten ens! Där är ju så många som är superduktiga... dom andra som var klara samtidigt som mig var oxå jättefina o jag hade inga problem o välja vilken jag skulle lägga min röst på:) Det är alltid lika kul o se hur olika alla lo's kan bli efter en o samma skiss!


Vinsten blev en stor flaska "prima got flowers" i ljusa jord/rosa färger:)) Perfekta färgtoner till mig:) Det är blommor som man använder som dekoration på lo's/kort som är av papper kan man väl säga... ganska mjuka.

Min kompis som var med mig deltog inte i skissutmaningen, men hon hade tur iallafall! För hon vann en utlottning och fick senaste nummret av scraptidningen "Creating Keepsakes"! Så vi hade minsann lite flyt denna kväll:) Skoj!

Den lo jag gjorde gick i dom lila färgernas tecken kan man säga... så här blev resultatet! Så summa kardemumma så blev kvällen himla trevlig - som vanligt! Plus att jag o min kompis fick ventilerat om både det ena o det andra, vilket alltid är givande!
Fast jag var bra slut i knoppen när vi var påväg hem strax efter elva på kvällen... det hade varit en lång dag! Så nu ville man verkligen hem till familjen plus sjuklingen...

Kram kram *S*






1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till vinsten vännen !

Kram Kram

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger