söndag, november 26, 2006

Kalkonmiddag o hårklippning...

...har dagen idag bestått utav:) Mannen - som vaknade skapligt idag trots tämligen sen hemkomst inatt, var väldans pigg o tog på sig att åka med store sonen på innebandymatchen idag vid tolv... hemmamatch - som dom tyvärr förlorade denna gången!

Sen vid fyra-tiden i em var vi bjudna till syrran på försenad kalkonmiddag! Vi skulle ha ätit det tidigare denna månad, men vad gör man när man ska parera både jobb o diverse aktiviteter plus min systerdotters späckade schema?! Då ser man till o ses när tillfälle ges helt enkelt:) Så då blev det idag.

Det har blivit lite av en tradition att äta kalkon hos syrran vid denna tiden o det har pågått i många år kom vi fram till när vi diskuterade:) Redan långt innan mamma gick bort... vi parerade ofta mammas födelsedag (18/11) med en kalkonmiddag:) Trevligt...

Av en slump så blev det att min systerdotter klippte bägge pågarna o det var välbehövligt kan man ju säga! Hon har aldrig klippt dom förut o ärligt talat så visste jag inte ens att hon gav sig i lag med en hårsax ens, hihi! Men med gott resultat måste jag säga - alldeles lagom längd blev det plus lite busrufs:)
Sen bad jag henne "städa" mina ögonbryn oxå, nu när hon ändå var igång med den avdelningen! Jag är ju inte direkt duktig på att hålla sådan "hårbeklädnad" i trim precis, men får jag det väl gjort, så kan jag hålla efter det själv sen - ett tag iaf:)
Sydlänning som man nu är, så är man ju både mörk o "behårad"... :)

Efteråt fick vi både min svågers goda äppelkaka+vaniljsås och även en god hemmagjord hallonglass... mmm! Sen att det innehåller sju miljoner kalorier - minst, det är en annan femma:)

Ja just det - icke att förglömma... yngre sonen hade ju under stor dramatik idag sett till o få sin ena framtand i "gungning" rejält! Ja, den var så lös att vi knappt fatta vad den hängde kvar i... men icke att vi fick dra den åt honom - 'no way'! Men till slut så bad ju mannen att få titta... och DÅ - "hoppsan", så drog han ut den:)) Hehe... som sagt, den hängde typ i 'ingenting'!
Så gissa om han var stolt efteråt, när den väl var ute:)

Det blev ju lite halvsent ikväll, men det är det ju värt när man har trevligt:) Tyvärr springer tiden gärna iväg för oss alla, så det är alltid extra trevligt när vi väl ses:)
Men nu blir det "go'natt"
*S*


Inga kommentarer:

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger