lördag, november 11, 2006

Julkort med...


...ganska så mycket "bling bling" blev det igår när jag var på scrapträffen på "Scraproom":) Gjorde ingen lo alls den här gången. Tänkte jag skulle nyttja en del av alla mina pappersrester till julkort i år. Fast givetvis blir det en del nya julpapper oxå - vem kan motstå dom nya papprena liksom:)
Samtidigt måste jag erkänna att jag redan är lite trött på julmotiven - jo, det är tyvärr sant... jag och 'jul' liksom:( Vet inte varför jag känner som jag gör när det kommer till julen varenda år!?

Känner det enbart som en stor stressfaktor från böjan till slut! Vet inte om det beror på att man samtidigt jobbar och det i regel är fullt upp på jobb varenda år vid denna tiden och samtidigt så ska man då ordna allt som då "måste" ordnas till jul hemmavid! Ovanpå allt så fyller ju store sonen år den 9 december och även mannen därefter den 16'e... även dessa kalas ska då klämmas in!

Drömmen hade ju varit o få vara ledig kanske... 2 månader innan jul helt o hållet o då kanske få lov o planera o dona i lugn o ro inför denna familjära, varma och mysiga helg:) Men det kan man ju bara drömma om som sagt:)
Fast självklart finns det folk som fixar allt det här ändå och jobbar mer än heltid oxå... så det sitter förmodligen mest i mitt huvud. Plus att det troligen är annat som spökar oxå när det kommer till detta 'julfirande' som gör mig så "illa till mods" eller vad jag ska kalla det för... allt ska vara så harmoniskt o idylliskt, när det sen bara blir en massa stress, osämja och pengajakt så att alla julklappar o presenter och allt rysch o pysch sen ska räcka till på alla håll o kanter!

Ja, som sagt... nån' slags störning i mitt "jul-centra" har jag ju, det märker ni nog, hihi! Men jag får väl göra det bästa av det helt enkelt!
Så jag får se hur många hemmagjorda julkort till det blir o vem där ute i stora vida världen jag ska plåga dom med - "ho ho ho"!

Annars var scrapkvällen himla trevlig igår... väldigt lagom med folk - 14st! Man kunde bre' sig ganska så bra o det är skönt:)
Men det vart en lång dag! Först jobbade jag från 7.30-15.15 och sen var jag bara hemma o vände - körde lite 'raggartvätt', bytte om, packade ihop min saker o körde o hämta upp min kompis för avfärd till "Scraproom" i Hbg:) Satt där sen från 16.30 till 23.00... 'pip'!

Idag är det lördag... få se vad denna dagen bjuder på:) Ska strax åka med store sonen på innebandy träningen kl.14.00 och samtidigt ska mannen till en kompis i Hbg o spela brädspel i em ihop med några andra - lät kul faktiskt!
Kanske återkommer jag senare igen, få se...

Ha det fint - *S*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skrev ju nyss... men allt försvann...

Himla gulliga julkort du har gjort vännen !

Jag har varit här inne och uppdaterat mig lite om dina senaste dagar. Jätte roligt att läsa om allt.

Ha en trevlig lördag !

Kram Kram

Anonym sa...

vad duktig du är som gjort så många julkort! Blingigt värre blev det ialla fall. hihihi... Hoppas din dag varit bra! Kram Pia

Anonym sa...

Hej Sonja ! vilka underbart söta julkort du fixat! Tänk om man hade den kunskapen och inspirationen!
Skicka gärna över lite till mig *ler*
kram Monika

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger