torsdag, november 23, 2006

Trött, trött, trött...

Ja, hur kan man bara vara så trött - jämt!?!? Jag har precis arbetat måndag o tisdag natt o det har gått kanon och bl.a igår så sov jag nästan till fyra på em, för att sen återigen lägga mig runt midantt o somna igen som en stock! Idag vaknar jag - trött! Hur mycket ska man behöva sova för att bli pigg?
Det är sällan numera som jag känner mig pigg egentligen... och ändå har man inga småbarn o skylla på som håller en vaken om nätterna typ!

På tal om annat - jag måste berätta slutet på historien om reparatören som skulle komma vid två-tiden i måndax för att laga torktumlaren... jag väntade o väntade, enbart för att konstatera att klockan var 16.30 innan han äntligen kom! På 20 minuter ungefär var han klar och då hade han läst på sitt papper o våra papper i ungefär en kvart, minst!?!

Felet låg tydligen på kondensatorn, så den bytte han snabbt o lätt... *suck*!

Igår - onsdag, skulle vi egentligen ha varit iväg med jobbet på kvällen... men det blev avbokat i sista stund! Flera stycken hade hoppat av pga av sjukdom o lite andra orsaker och då blev det bara dyrare o dyrare för oss andra som vart kvar nämligen.
Vi skulle ha varit på "Lazerdome" först och ätit på båtarna efteråt... Med tanke på hur seg jag kände mig när jag gick upp där på em, så var jag extraglad att vi hade ställt in allt! Tror aldirg soffan framför tv'n varit så välkommen som igår:)
Men annars är det första gången som vi ställer in så här under alla mina år i teamet... lite trist på det viset. Men det är inte värre än att vi tar igen det nästa år!

Eftersom jag inte har mycket annat på bild f.t så klämmer jag in lite fler julkort som jag knåpat ihop sent om kvällarna framför tv'n:)

Nu ska jag fortsätta o feja här, för sen blir det till o jobba... mellan 13.30-21.00, trist pass, men vad göra...



*S*

Inga kommentarer:

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger