lördag, mars 17, 2007

En försvunnen köksritning o mera scrapping:)


Jaa... vad ska man säga! Igår fredag var det tänkt att jag o mannen äntligen skulle till Ikea o beställa vårt kök - efter ex antal timmar vid Ikea's ritprogram för att egenhädigt designa vårt nya kök, så var det dags att äntligen lägga beställningen! Trodde jag, tra la la!
Inte nog med att detta projektet tar tid för oss o kommer att ta tid, med tanke på allt annat som upptar vår s.k fritid med barn o jobb bl.a så skulle väl ändå bli ett steg åt rätt håll.
Möter upp mannen på Ikea... kollar av det sista bland inredningarna mm. Plockar fram min ritning på deras datorer...och precis då vill mannen kolla på bara en sak till o då vill jag släcka ner programmet eftersom jag inte ville gå ifrån med våran ritning öppen för allmänheten. DÅ händer något (?!?!) med datorn... den fryser ihop totalt - inget händer o inget kan jag göra helt plötsligt!? Jag klickar på allt som går att klicka på o inget händer! Märkligt!
Efter mycket om o men så gick den o släcka ner - trodde jag... under allt mitt hysteriska tryckande när "ingenting" hände så hade jag (gissar jag!) sparat mitt s.k arbete - i ett TOMT rum!!! Alltså blev ritningen blank... borta... tom... obefintlig... väck... raderad!!!
Om jag blev förtvivlad??? Hysterisk??? Arg??? Ledsen??? Nähä!!!
Jag vet inte hur många säkringar o proppar det gick i skallen på mig just då alltså... jag höll på att både skratta o gråta kan jag ju säga! Alla dessa timmar som jag suttit med det... ändrat o testat o ändrat igen osv!!! Allt, ogjort arbete!
Tjejen som jobbade där o som skulle hjälpa oss blev nästan lika förtvivlad hon när hon förstod att allt var borta, både mått o allt!
Hade jag haft alla måtten i huvudet så hade hon gjort allt för att hjälpa mig rita upp allt snabbt igen - men det hade jag ju klart inte... och inte mannen heller.
Sagt och ogjort - det var bara o köra hem igen:(
Det tog ett bra tag innan allt landade kan jag ju säga... Men visst, det lär ju inte ta timmar igen att rita upp allt igen - nu när jag har allt färskt i minnet o vet hur jag vill ha det. Men ändå... gudars skymning!

Tack o lov hade jag en positiv sak kvar denna gårdag och det var Scraprooms scrapträff på kvällen! Tur att jag hade den o se fram emot:)
Full styrka var vi denna kväll, nästan 30 personer! Lite väl fullt i lokalen o trångt kring borden, men med gott sällskap får man ju säga:)
För en gångs skull antog jag kvällens utmaning som var en scraplift denna gång! Allt som allt fick jag gjort 2 lay outer vilket jag var mycket nöjd med:)
Jag vann även en utlottning... drog mitt eget lottnummer faktiskt - lite pinsamt, hihi! Men glad blev jag:)

Vi satt 6 st runt vårt bord - trångt, men hjärtligt:) Som sagt, skönt att komma hemifrån!
Petade med även en 3'e lo som jag faktiskt hastigt o lustigt fick gjort en dag nu i veckan! Annars brukar jag inte vara duktig på att scrappa under dagtid hemma, hehe... den blev visserligen ganska så enkel - med vår vovve i centrum:)


För övrigt detta veckoslut är det karateläger i Malmö som gäller för mannen - dom samåker ner ett gäng nu fre-lör-sön. Nån' japansk tränare var där som skulle hålla i det mesta tydligen... vet inga närmare detaljer.
Iallafall så får ju jag då nöjet o köra grabbarna på deras innebandy o simning hela helgen - men men, så är det ju:)
Så frågan är egentligen, när vårt kök blir klart överhuvudtaget??? Det är ju nåt som händer varenda helg, typ...


Nåväl, nån' dag så...:)

Nu blir det iallafall inte mer här... bara ett glas rödvin framför tv'n ikväll:)
Gött!

*S*

3 kommentarer:

Pia sa...

Vad mysigt det låter med ett glas god dricka vid tv:n. JAg kan fortfarande inte förstå att din ritning över köket bara försvann. Sååå tråkigt, men jag hoppas du snart känner att du kan orka sätta dig och göra om det hela även om det är trist...
Jättefina layouter. Tack för trevligt sällskap!!

Anonym sa...

Vad hemskt att din ritning försvann... Förstår verkligen din frustration!
Så nu måste ni börja om från början igen...

Kul med scrapträff iallafall!
Och jättefina LO:s har du gjort!
Du är så himla duktig!

Kramis
Mette

Anonym sa...

Ledsen för er ritning, men det är bara till att bryta ihop och gå vidare. Trösta dig med både ett och två glas vin så ska du se att allt ordnar sig till slut.
Vilken inredning har ni valt? Jag är sjukt sjuk på ett nytt kök jag med. kram monika

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger