tisdag, mars 20, 2007

Lite av varje...


...har verkligen hänt idag - men ändå allt och inget!
Barnen hade för det första studiedag idag, så dom var hemma o vi unnade oss en skön sovmorgon först o främst:) Vaknade däremot av att store sonens tandläkare ringde vid 9.15 o skulle boka en röntgentid... *gäsp*! Han ska nämligen eventuellt få tandställning...
Så efter det var det ju ganska så lagom o traska upp.

Inte långt efter ringde en av killarnas kompis o ville komma över... så med andra ord blev dagen idag vigd åt att leka med kompisar:) Men vi hade o andra sidan inget planerat, så det var helt ok:)
Däremot hade jag tänkt o försöka plugga lite samtidigt, men det vart det värre med... har otroligt svårt för att koncentrera mig med så mycket liv runt omkring mig + när jag blir avbruten med jämna mellanrum... så det blev inte mycket med det.

Däremot hann jag plita fast det sista på en lo som jag haft liggandes ett par dar... så den blev klar iaf:)

Sen ringer mannen o säger att han slutar redan två... planen var att han skulle fortsätta med vårt kök o det kändes ju bra! Däremot kom han inte alls, utan han ringde igen närmare fyra istället och då hade han suttit på akuten 2 timmar efter att ha fått en klammer genom hela pekfingret från en häftpistol!!! Gaaaah! Hur lyckas man...?
För ca.2 veckor sen höll han på att såga av sig ena tummen med en vinkelslip och nu detta!?
Hmm... inte bra:(
Men men, tur i oturen så kunde det ju ha varit mycket värre. Nu tog den "bara" i mjukdelarna runt benet i fingret, men dock. Sen blev det pencillin i en vecka för att motverka en eventuell infektion... för ni ska ju inte tro att han ska vila den handen inte! Läkaren ville ju sjukskriva honom, men det såg han till o prata bort! Hade han fått bestämma så hade han satt på ett plåster direkt och så skulle det vara ok, men där packade läkaren minsann in det desto mer! Få se hur länge han låter det sitta på...

Nu på em var barnen med en kompis hem o då fick jag lite ro o göra instuderingsfrågorna som vi fick igår o som skulle vara klara till imorgon. Så det kändes skönt o få dom överstökade o slippa sitta med det nu ikväll.

Nixpix... nu blir det sängen en sväng, för sen e det skola imorrn igen:)

Kram kram *S*

1 kommentar:

Pia sa...

jättefin blev layouten. vi får hoppas att det var den sista olyckan nu... fast det kommer ju ofta tre åt gången, brukar man inte säga det? känner igen det med envisa män, det är bara vid förkylningar det är såååå synd om dem...

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger