tisdag, mars 13, 2007

Skoltös igen:)


Jaha, då var man skoltös igen:) Äntligen! Ja, det lär ju inte bli en dans på rosor, men det ska bli skönt och få annat och tänka på. Jag behöver verkligen det känner jag.
Igår måndag började som sagt kursen i "social psykiatri", det lär nog bli nåt o bita i:) Igår plöjde vi bl.a igenom alla dessa lagar... LVU, SOL, LSS m.fl m.fl. Något som jag förmodligen kommer att röra ihop med tiden gissar jag:) Men men... det kvittar!
Halva klassen var man bekant med sen förra kursen i höstas, så det var skoj:) Samtidigt känner man igen dom flesta ändå med tanke på hur jag arbetar; överallt!
En sak som både jag och många andra var förundrade över, var att en utav tjejerna i klassen nämligen var hörselskadad! Kanske inte så mycket det egentligen, utan att hon hade tolkar med sig:) Så under alla lektioner så har hon 2 tolkar som konstant står o tecknar åt henne - ALLT som sägs under lektionerna, både från lärarens håll och från oss! Vilket tempo dom höll dessa tolkar, det var helt otroligt att se:) Dom turades om ca. var 20'e minut med att tolka åt henne! Ingen dålig uppgift alltså!
Jag var full av förundran!

Igår var det nog årets soligaste dag med... vilket härligt solsken o vilken värme:) Lite synd nästan att behöva sitta inne en hel dag så... men men, det är bevis nog attd et håller på att vända åt det bättre o det ljusare:)
Mina krokusar blommar för fullt och det är skönt att äntligen se lite färg i naturen igen:)











Ha det gott allihopa - **S**

1 kommentar:

Pia sa...

VAd kul med tolkar. JAg har länge funderat på att bli just teckenspråkstolk. Tycker det är kul med teckenspråk och vad vore inte bättre än att jobba med det. :-) Fast det är ju som du säger ett himla tempo man behöver för att hinna med allt som sägs i en grupp med människor.

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger