torsdag, mars 08, 2007

Jag har blivit tagen...

...av både Hella och Pia!!! Kanske dax att jag gör min plikt o plitar ner mina egenheter:)

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva 6 saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren 6 nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1) Jag kallar mig själv för en "social ensamvarg"! Har inget emot att sitta hemma själv... Strosar likaväl själv på Väla o fönstershoppar för att sen avnjuta en enkel lunch på nåt hak - helt själv... Men visst uppskattar jag likaväl en fika eller några timmars scrapping i goda vänners lag:)

2) Njuter av tystnad... är jag ensam hemma så har jag sällan radio eller tv på! Ser sällan på tv överhuvudtaget om jag ska vara ärlig:) Äger inte ens några betalkanaler!

3) Har fobi för djupa öppna hav och höjder... och lite lätt fot&tå fobi... yuk!!!

4) Var försäljare av sexleksaker via hempartyn, ungefär 1998... en av Sveriges första företag som började med det t.o.m:) Jag var riktigt duktig faktiskt, om jag får säga det själv, hihi!

5) Quinna som jag är så hatar jag faktiskt att shoppa och prova kläder... avskyr det och gör det enbart i nödfall!

6) Gammal brevskriverska sen jag var 13-14 år gammal... har skrivit många långa romaner i "snail mail-format". Har haft brevvänner i många olika länder o även Sverige... tyvärr blir det mest mail idag - både på gott o ont!

7) Kom på en bonus-egenhet... är totalt spelkortsblind - har aldrig begripit mig på t.ex Poker eller andra kortspel - fattar noll o inget!
Kallar mig själv för gravt "siffer-dyslektiker" och står gladeligen o låtsas-räknar om jag är tvungen enbart för att se klok ut, fast jag egentligen har noll koll o lägger hoppet på att den andre räknar rätt:)
För att inte tala om totalt bortfall av taktkänsla och koordination... dansa eller ett 'Friskis o Svettis' pass är rena tortyren för min hjärna - och kropp! Inte en kroppsdel är synkad, haha!

PS! ...kom på ännu en värsting-grej... jag är inte den som längtar efter att få ligga på stranden o tugga sand och smörja in mig med kletigt solskydd för att ligga o pressa i hettan dagarna i ända under sommarhalvåret! Har konstaterat att jag måste ha nåt fel (även där!) på mitt värmecentra i hjärnan, eftersom jag tål värme så dåligt! Likaså känslan av att vara nyduschad och börja störtsvettas direkt pga av att det är 30 grader varmt ute... hu så hemskt! Nä som sagt; skugga, isvatten och en fläkt... "now we're talking!":)
Men samtidigt så... visst kan du hitta mig på stranden - för barnens skull i så fall:)


Så, nu får det räcka... det är bara att konstatera att jag ÄR knäpp, hihi! Nu utmanar jag....

*En helt vanlig tjej
*Mette
*Monika

...plus alla andra som känner sig manade:)

Kram Sonja

1 kommentar:

Pia sa...

vad kul att läsa om dig vännen.

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger