tisdag, mars 06, 2007

Några rader...


...får jag väl ändå ta o plita ner här, det var ju några dar sen!
Inget radikalt har väl skett egentligen... är fortfarande inte riktigt tillfreds med mig själv o min tillvaro, men det behöver jag inte fördjupa mig i här. Men som sagt, livet är lite småtråkigt just nu kan man säga.
Fast då och då har det sina ljusa stunder som tur är:) Som t.ex när man scrappar lite med goda vänner... snackar goja o äter godis osv. Ni vet säkert hur dom där godiständerna ser ut va!? Tyckte inte dom satt så illa ändå - eller?

I fredax var vi ute med jobbet... tanken var att vi skulle på 'Lazerdome' och ut o äta på "Le Cardinal", men flera avhopp gjorde att vi fick avboka Lazerdome - igen! (Vi fick avboka det av samma skäl förra året nämligen) Men den här gången behöll vi restaurangbesöket, så där blev vi 8 st iallafall.
Det är inte vad det har varit längre... våra fester med teamet! Förr var vi så gott som med alla, nu är det sällan halva styrkan... vad beror det på tro???
Nåväl, maten var utsökt god iallafall - synd bara att mitt humör inte var lika gott, men men...
Vi åt deras berömda "kryss-meny" (där du får komponera ihop din rätt själv - kryssa i vilket kött, potatis osv.) och den går ju inte av för hackor:)

Jag valde hjortstek med potatisgratäng, smörstekta kantareller, murkelsås och friterade lökringar + sallad... och så öl på det = mums!!!
Inte för att det sen fick plats i magen, men vi lockades nästan alla av varsin efterrätt och där beställde jag en citronperfait med fruktspett... frisk o så god:)


Fast lika god som maten var, lika skönt var det att få komma hem... känner mig inte alls social för tillfället...
Nixpix, mer än så här blir det inte ikväll!

Har en utmaning att bita i oxå har jag sett, från ett par av er... kuligt - ska ta tag i den så snart jag kan i veckan:)

Kram kram *S*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad snygg du var i de tänderna! :)

Oj, vad mumsigt du åt!
Lät ju hur gott som helst!

Kram
Mette

Anonym sa...

Wow, den maten lät inte dum !
Tråkigt att höra att du inte mår riktigt bra, men det hör väl till årstiden. Här är också allt trist och grått - eller vitt rättare sagt eftersom det snöat hela dagen. blä..kram monika

Pia sa...

Sååå söt du är med tänderna!!

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger