lördag, oktober 14, 2006

Försenat födelsedags firande...


...blev det idag för min syster - som fyllde 55 den 3/9! Fast det var ingen miss eller så från vår sida, utan diverse omständigheter har gjort att själva sammanstrålningen inte blev av förrän idag:) Men inte desto mindre hjärtlig för det! Dels åkte dom till Ungern på semester precis vid hennes stora dag, sen när dom kom hem höll dom på ett bra tag med sin nya altan... så det var ganska så rörigt där ett tag. Sen lyckades jag jobba nån helg som hon föreslog och så till slut var vi framme till dags dato:) Så kan det bli ibland...

Min systerdotter o hennes sambo kom oxå dit ikväll o lika trevligt var det! Fast lite halvbrått hade dom iväg eftersom hon var bjuden på maskerad oxå denna kväll. Men det var ju snällt o komma ändå. Vi pratade om att gå ut o äta en kväll, bara hon o jag... lite god mat o tjejsnack:) Så det ska vi försöka boka snarast:)



Till min syster blev det en vacker blomstergrupp i höstens färger så klart... kom på nu att jag lyckades glömma att fotografera den! Hur kunde jag det??? Suck... ja, fin var den iaf!
Sen fick hon pengar (hon planerar att köpa sig en digitalkamera) som hon själv bett om, plus att jag hade scrappat en minnesbok åt henne... med foton både av henne o resterande familj... även vår mamma.
Hon blev uppriktigt glad och det gladde mig verkligen:) Som sagt, det ligger mig varmt om hjärtat att få pyssla med bilder och gärna i personlig tappning:)

Vi har nog lite olika genomströmningar av kreativa drag i vår släkt ändå... syrran målar, liksom min systerdotter (olja, blyerts) och jag som alltid hållt på med bild o form... lika dum är jag på andra saker förvisso - som att sy t.ex!
Passade på att fota en del av syrrans senaste tavlor när jag ändå var där... lite smakprov kanske?


Nåväl, en trevlig kväll var det iaf... god mat som vanligt och en utav hennes smarriga kladdkakor med hemmagjord glass sorbét med sommarbär:) Vem kan låta bli allt det goda!?
Jag o syrran hade lite rött vin till o det förhöjde klart det hela...
Vi hann även med o se på lite bilder från Ungern resan - intressanta, i allra högsta grad:)

Imorgon lär dagen börja med simskola för den mindre grabben och innebandy match för den store! Så det är full rulle kanelbulle som vanligt:)

På återseende! *S*

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som kalaset blev mycket lyckat och det hade vi väl inte kunnat tro annat om heller för den delen.

Trevlig att din systerdotter med sambo också kom dit en stund.

Ja ni har verkligen en konstnärlig åldra igenom er allihopa och det är kul.

Tavlorna är jätte vackra och jag har ju sett smakprov på några vid tidigare tillfällen.

Jag är mycket imponerad av era talanger vännen !

Hoppas att sonen får kul på simskolan. Min dotter gick simskola nyligen och det var verkligen en höjdpunkt för henne !

Kram Kram

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger