torsdag, oktober 26, 2006

Hemma med sjuk son...

...idag:( Inte kul alls! Jag är ju ledig idag som tur är, men det blir ju ingen skola för honom imorgon heller i vilket fall som. Lite typiskt när det är min sista dag på utbildningen och vi ska få betyg mm. Få se hur jag löser den biten...
Lille sonen har feber och en hals som inte är av denna värld! Ont har han minst sagt! Men turligt nog så har han ändå sovit bra inatt om man bara bortser från att han kom in till oss tidigt imorse, varm som en kamin!
Har precis fått en tid till VC i em, mest för att utesluta halsfluss! Hoppas ändå att det inte är det - han avskyr o behöva svälja tabletter i så fall!

På nyheterna hotar dom för fullt med stormen Gudruns lillasyster nu till helgen - vad är det för hittepå!? Sånt vill vi ju inte ha igen! Jag som ska jobba ute i Patrullen söndag natt... plus iväg o scrappa imorgon kväll i Hbg... har verkligen ingen lust o åka "flygbil"! Hua!

Sent igår kväll så blev jag klar med ännu en lo som jag hållt på o knåpa lite med nu i veckan... från store sonens karate avslutning i våras:)


...jag lär nog återkomma under dan' idag - ha det fint:)

*S*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars din som som har fått ont i halsen. Jag hade ju grymt ont i halsen sista dagarna på Malta (då skyllde jag på saltvattnet) men det visade sig vara en hemsk och långdragen förkylning. Nåja, vi håller tummarna för att det inte blir lika illa för sonen.

Ja vi får väl se hur detta med stormen utvecklar sig. Inte kan det vara kul om det blir som med Gudrun... Nu bor jag ju inte där det drabbades värst... men jag vet ju hur det var för er där neråt... Själv har jag planerat för att få skotta snö eftersom dom hotar med massor med snö här uppe... Jätte roligt - ja det är det ju för mig som älskar snö.

Men hur löste det sig nu med in sista dag på utbildningen nu när ni skulle få betyg och allt. Har du varit där / fick någon barnvakt kanske ?

Kram Kram

Anonym sa...

Aj,aj, vad ont det låter om sonens hals.Hoppas det snart känns bättre för honom!!Hoppas också att stormen hölls borta! Här blev det inte alls så illa som de varnat för men i dag åkte jag "flygcykel" nästan och det var iskallt.Brrr.Kul med pysselkvällen!Kramis Marika

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger