söndag, oktober 01, 2006

Scrapmässa i HBG!


...ja den här helgen kan man sammanfatta med ett endaste ord faktiskt - "Scrapmässa":)
Så förutom att man skjutsat den store sonen till karaten på lördagen och städat en del o plockat hemma (som vanligt, fast det aldrig syns), så ägnade jag ett antal timmar i Hbg på Scrapmässan som rådde denna helg!

På lördagen gick jag med en väninna... plus att jag träffade flera man kände där (lustigt!) och ex antal hundralappar fattigare blev man oxå (glädje-ångest!)! Många utlottningar och demonstrationer hade dom oxå - skoj! Inte för att jag vann något, men dock...

Sen idag - söndag, åkte jag in med 2 andra kompisar, varav den ena hade sin lilla bebis med sig:) Eftersom jag redan vallat mig igenom dom flesta hyllorna och ställen där dagen innan så körde jag vagnen mestadels:) Så fort man finner sig i att köra en barnvagn egentligen - mysigt!
Lilltjejen i vagnen sov större delen av tiden, utom mot slutet:) Så inte var det några problem inte:)
Men trots vagnkörande så blev det lite shoppat även idag... oj! Men skulle kunna handla hur mycket som helst ärligt talat - där är ju 'alltid' något man 'behöver':)


Just nu är min plan att jag ska hinna göra att "grattis-potpurri" till min syster! Problemet är bara att enbart har knappt en vecka på mig o få det klart! I värsta fall får hon ha det lite senare - men helst inte... hon blev ju 55 redan i början på september så...
Tänkte jag skulle sätta mig med det en stund nu ikväll.

Det blev ingen avancerad middag ikväll - mannen råkade påminna mig väldigt sent att han skulle på möte med innebandy skolan... och då blev det inte mycket tid över för någon rejäl husmanskost precis!
"Keldas" färdiglagade 'thai-soppa' fick duga, med pastamakaroner o tomatklyftor i... den är verkligen inte dum - trots att det är 'snabbmat':)

Imorgon blir det skolbänken som gäller för mig - första dagen! Lite smått spännande måste jag erkänna:) Fast det blir nog en lång dag... från 8.30-16.00! Inget jag är van vid precis. En utmaning med andra ord:)

På återhörande - *S*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken mysig helg med Scrapmässa ! Jag kan mycket väl tänka mig att du njöt av varje minut där. Vilken känska att få gå där och strosa omkring och bara njuta av allt pyssel som intresserar en själv.

Och bebisar - visst är dom mysiga. Och jag hade garanterat också tagit chansen att gå omkring med barnvagnen så mycket jag bara kunde. Och minnas tillbaka när man själv var barnvagns ägare... Men det är ju några år sedan vi var det nu... hm... Oj så tiden går fort !

Men om några år kanske vi är farmor/mormor och då kan vi få köra omkring barnvagnarna med våra barnbarn i. Det du Sonja !!!

Kramis

Anonym sa...

va kul att du oxå bloggar Sonja :) ja mässor är förödiska.. jag har varit på både göteborgsmässan o helsingborgsmässan i helgen som var, så jag är pank, pankare.. pankast!! hehe

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger