söndag, oktober 15, 2006

Manisk...

...har jag varit idag, rent ut sagt! Synd bara att jag inte får sådana ryck lite oftare:) Lusten och tiden framförallt ramlade nämligen över mig idag och jag fick äntligen rensat ut den store sonens rum! Välbehövligt var bara förnamnet!
Det heter så fint att barnen ska städa sina egna rum - men när inte ens föräldrarna vet i vilken ände man ska börja, ja hur kan man då begära att ens barn ska försökaens?
En hel papperskasse med skräp och 'blippidutter' blev det som inte hörde hemma nån'stans längre och det ska bli ett sant nöje att få slänga ut det ur huset!

Sen stod jag faktiskt o tummade på lådan med alla gamla klossar som jag en gång köpte billigt på BRIO... tänkte att det är dom väl ändå inte intresserade utav längre... men jodå, visst var dom väl det:) Tvärtom så var det t.o.m ett glatt återseende när dom kom på att klossarna fanns kvar:) Så det tog inte lång tid förrän dom hade byggt upp ett litet landskap på bordet framför tv'n här nere:) Det roade dom länge:)



Så med andra ord så får dom hänga med ett tag till! Däremot la jag undan lite spel o pussel som dom faktiskt växt ifrån... har ett par kompisar som har lite yngre barn, få se om dom möjligen är intresserade. Annars får nån loppis ta över dom:)

Nu ska jag bara ta tag i den lille sonens rum oxå så snart som möjligt... och där behöver jag verkligen en överdos av manisk röjarfart:) Imorgon lär det ju inte bli av... men förhoppningsvis kommande vecka iaf. Hans rum är betydligt värre tyvärr... han har mycket mer småsaker o små prylar överallt! Ingen rim o reson över nåt! Men det kommer att vara så skönt efteråt:)

Imorgon är det skoldax igen:) Helt ok! Fast imorgon kommer jag bara att vara där till lunch, sen ska jag följa med min syster till Hässleholm o träffa en läkare ang hennes opererade höft.
Följer mest med som sällskap o lite moraliskt stöd:) Ska bli intressant dock...

Allt gott *S*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad du är duktig Sonja. Och du är då också full av energi som orkar ta tag i att städa en av pojkarnas rum. Ibland är det rätt kul att städa i barnens rum för man hittar oftast så mycket saker som varit borta en längre tid... hi hi.

Ja där ser du... ibland är barnen full av överraskningar när dom slänger sig över en låda med gamla klossar. Sådana där har vi också och rätt som det är så åker vår låda fram också och himmel så kul dom kan ha.

Hoppas att ni får det trevlig i Hässleholm !

Kram Kram

Anonym sa...

Man ska aldrig visa barnen vad man tänkt ta bort från deras rum om det är så att man verkligen vill ha bort det därifrån. Det är nämligen då de kommer på att de vill leka med det och så är alla grejerna kvar ändå. :-)

Fin blogg förresten!!

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger