torsdag, oktober 19, 2006

Äntligen klar...


...med mitt skolarbete!!! Vilken befrielse:) Med tanke på att det var nästan 20 år sen man sist arbetade på det här viset, så känner jag mig ändå ganska så nöjd! Vi har själva fått välja ämne och jag valde att skriva om; feber! Käck filur på omslaget, eller vad sägs?
Nu får det gå som det vill, tänker inte lägga fem minuter mer på det här arbetet:)
I onsdax fick vi tillbaka provet som vi hade gjort förra veckan och mitt resultat blev över förväntan - 47p av 52 möjliga! Svarade väl egentligen rätt på allt, men det behövdes lite utfyllning på några frågor. Överlag blev resultaten väldigt bra i klassen:) Känns riktigt kul:)
Fast än är inte allt över - ett grupparbete ska redovisas imorgon om 'smärta' och nästa vecka ska vi även framföra det egna arbetet som vi har jobbat med (i mitt fall; feber) inför klassen! Hu! Det sistnämnda ser jag verkligen inte fram emot - inte min grej alls! Halva klassen kommer väl o vara uttråkade till max o resten kommer säkert o analysera sönder allt - blä! Men men... jag är inte där än.



Igår kväll var det dax för bowling och taco buffé med jobbet - i Ängelholm denna gången! Helt ok på alla vis! Jag åt alldeles för mycket mat i och för sig, men f.ö blev det hela 2 strikes och något fler spärrar, men desto fler nollor, hehe! Har aldrig påstått att jag har vare sig bollsinne eller klotsinne:) Men det är definitivt skoj att prova på då o då! 11 st var vi som var med. Det kunde ha varit betydligt fler, men det skiftar klart.

Jag körde i vanlig ordning (känns bäst så, för då vet jag att jag kommer hem till sist, hihi) och hade 4 med mig. Så det blev ju klart lite 'sight seeing' både påväg dit o hem. Men det positiva är ändå att dom flesta bor här i kring, så vi brukar hjälpas åt o skjutsa.

Annars är jag inte på nåt vidare humör idag måste jag erkänna... blir ju sån ibland, riktigt 'down' utan att kunna sätta tummen på't. Så lite pga av det så blev det faktiskt "hämtemat" idag från ett ganska så nytt "thai-hak" i byn... och dom är riktigt humana i priserna och med rikliga portioner. Så med ytterst liten övertalning så fick jag mannen till o åka o handla:) Yummie - det satt som en keps:)

Så gissa om det blir soffan i horisontellt läge ikväll - ja ja mensan!!! Kanske rent av scrapsakerna åker fram med... skulle vara kul o påbörja nåt nytt! Efter syrrans minnesbok har produktiviteten varit på nolläge... så vi får se:)

Ta hand om er *S*


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag beundrar dig verkligen att du går i skolan på "gamla dar". Själv hade jag inte pallat med det tror jag.

Men du är en väldigt duktigt och skärpt tjej och verkar klara det mesta utan problem. Du är toppen Sonja !

Vad roligt det lät med bowling. Det har jag själv inte testat på många många år...

Hoppas att du känner dig bättre under helgen vännen och jag skickar med massor med glädje piller till dig nu !

Ha en jätte trevlig helg Sonja, och tan hand om dig och din familj.

Kram Kram

Anonym sa...

Hej Sonja! Kul att se dig på hugget :))) Kul med bowlingkvällen och sällskapet! Tänker på dig och hoppas du mår bättre nu!! Massor med kramar från Marika

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger