tisdag, oktober 24, 2006

"Tupperware, tupperware..."


...på bordet står, säg mig nu vilken burk jag får!" Ja, som synes så har jag varit på ett tupperware-party nu ikväll - årets första! Det brukar ju nästan bli ett par stycken i samma veva när det väl får fart. Denna nutidens "kafferepsförsäljning":) Nåväl, det var en kollega som bjöd och visst delar jag gärna en kopp kaffe med henne samtidigt som jag ännu en gång beställer nåt som jag absolut inte skulle ha! *Fniss*

Man tycker att var gång man kommer på ett sådant party så borde man inte upptäcka fler nya produkter eftersom dom redan har allt, men se det är visst möjligt! Bara idag hade dom flera nya (för mig) saker o visa... en mojäng o hacka lök i, en annan grej o mala t.ex nötter o.dyl. i och små onödiga små burkar i nya fräscha färger som man kunde stoppa överblivna halva lökar i osv.
Hmm, hur har man klarat sig utan sådant??? *Haha*


Nåja, skämt osido... det slutade med att jag beställde en silikonform att baka i... dom har sett ganska så intressant ut redan sen förr. Så jag slog till och köpte en "blom-formad"... tror att jag får mest nytta av en sån (hoppas jag). Det är ju liksom inte billigt precis, deras
grejer... sen kvittar det om det är livslång garanti osv. man ska ju ändå ut med pengarna och vid den här tiden på året så är det ju en himla massa annat oxå som behövs trots allt.

Men men, nu bidde det en sån... och om inte annat så var det trevligt o träffas o spåna lite ihop plus att jag samåkte med en annan kollega till oss båda med.

För övrigt har väl dagen varit ganska lugn... unnade mig en sovmorgon i morse t.ex! När pojkarna gått till skolan så tog jag min tidning o bädda ner mig igen och gick inte upp igen förrän jag vaknade:)) Då var klockan ganska mycket kan jag säga:) Fast jag var uppe o nyduschad när lille sonen kom hem från skolan strax efter ett kan jag ju säga:)
Annars har för middagarna dom senaste veckorna mest bestått av självstudier med tanke på utbildningen jag gått, så... nu tyckte jag gott att jag kunde få ta det lite piano:)

Sen när bägge sönerna väl var hemma så tog vi oss en tur ut på Väla ihop där lille sonen skulle köpa sig en ny legobil för sin sparade veckopeng:) Efteråt köpte vi oss varsin glass plus att vi handlade lite mat med oss på vägen ut.

Imorgon - skola igen plus redovisning av mitt arbete! Det ska helst inte ta mer än 5 minuter plus 5 minuters diskussion! Så nu ska jag återigen läsa igenom det... så efter imorgon vill jag helst inte se det mer, hehe:)

Ha det bra *S*


2 kommentarer:

Anonym sa...

Nä men gud så kul med Tupperware party ! Att du inte tog med mig Sonja ?! Jag som så himla gärna hade åkt 150 mil bara för att få komma på ett TW-party !!!

Vet du, förr hade jag flera TW-partyn här hemma eller gick till kompisar på deras. Men sedan slutade min favvo försäljare och jag har inte haft något party på flera år... och inte har någon i min omgivning heller haft något.

Fast min granne säljer TW faktiskt. Vore ju smidigt att gå dit kan tyckas. Men det är ju dom "norska" grannarna och du vet ju vad jag anser om dom...hm. Typiskt va ?

Hoppas att du blir nöjd med din form i alla fall. Den ser kanon läcker ut ! Vill också ha en sådan... men det är inte att tänka på nu före jul för min del.

Ha en underbar dag min vän !

Kram Kram

Anonym sa...

Gick inte upp förrän jag vaknade?!? Går du upp innan du vaknar annars? Menar du att du går i sömne då eller? hahaha

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger