torsdag, oktober 12, 2006

Ännu en dag...

...till ända! Måste säga att idag har jag varit ganska så flitig med både mitt hemarbete plus inför provet imorgon i ämnet "lindrande vård". Jag är tacksam över att våran lärare fick mig på andra tankar vad gällde mitt val av ämne när det kom till vårt eget arbete! Hade tänkt att skriva om 'barn och döden"... men faktum är att det är så enormt stort och djupt att det är lika bra att lägga det åt sidan. Istället valde jag ett mera konkret ämne: feber!
Har skrivit ut en hel del fakta som jag känner att jag faktiskt har grepp om:) Vad gjorde man förr utan internet? Tja, man var ju storkund på biblioteket förståss...

Idag blev vi även en börda lättare faktiskt plus något fattigare i plånboken, men det var det värt! Vi hade hit två killar som lade om vårt garagetak... som vi skulle ha haft gjort nu dom senaste 2-3 åren minst! Om det har regnat in i vårt garage??? OM det har! Det har varit rena bassängen efter varje regnskur:(
Så nu hoppas vi klart på ett bekymmer mindre:) Eller som mannen sa; nu kommer det inte att regna på hela hösten! Fast det tror jag ju inte ett smack på förståss! Definitivt inte när man bor nere i Skåne heller.
Bra pris fick vi med för den delen, så det känns extra bra:)


Måste visa grabbarnas nya inköp idag - vars ett par inneskor:) Hehe... lite oplanerat, men dock något som dom faktiskt bett om länge... Ganska söta tyckte jag! Dö'skallar såklart till den store o fotbollskor till den lille - som han själv kallade dom för:)
Vars ett par höstskor blev det oxå, som planerat. Sen såg jag höstskor o stövlar till mig själv med... suck! Fast det får bli ett senare kapitel... pojkarna behöver först, helt klart.

Efteråt körde vi o mötte upp sambon på hans jobb o därefter körde vi till en köksbutik där vi hade bestämt tid för o se över en offert som dom skulle göra åt oss. Vi har ju mer eller mindre spetsat in oss på ett IKEA-kök redan, men det skadar ju aldrig o kolla på fler ställen.
Hon hade varit jätteflitig, tjejen i butiken och gjort två olika ritningar på kök till oss. Men att jag inte brast i skratt när jag såg slutsumman på bägge!!! Nog för att jag var beredd på att det skulle vara dyrare än IKEA, men ändå... det ena skulle kosta 87 tusen och det andra 86 tusen! Och då var ändå en hel del inte inräknat... ett par mindre skåp som hon hade missat o lite smådetaljer plus spis/ugn o fläkt t.ex var inte alls medräknat. Tänk, då hade vi ändå bett henne räkna på ett av dom billigare träslagen i deras butik... vad kan det annars sluta på för slutsumma?!?

Nä nä nä... inget för oss, inte på långa vägar! Vi fick avböja, vänligt men bestämt:) Men det är verkligen bra att dom kan göra sådana ritningar till en och visa exempel. Så med andra ord - "IKEA, here we come!"
Det kommer oxå att kosta, men vi kommer att få attans så mycket mer för pengarna:) Det är tur att man tar det lugnt o har lite is i magen - men det är verkligen intressant att jämföra:)

Nixpix, nu ska jag sova o drömma om 'lindrande vård' och dom "4 hörnstenarna", hehe... Zzzzzzzz zzzzzzzzzzzz

*S*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hm... ja nog låter det kanske lättare att skriva om feber än barn och döden... Jag håller verkligen med dig och din lärare.

Vilka härliga skor dina söner har fått sig. Kan tänka mig att dom är nöjda.

Köksinredning är inte billiga... det har jag också insett och väljer ju IKEA också nu när det blir nytt kökt i skärgårdshuset. Må va att andra kök kan vara snygga och funktionellera än IKEA - om dom är det... Men jag tycker inte det är värt att lägg ner närmare 100.000 kronor på ett nytt kök. Efter det lär man då inte ha råd att laga mat där... man lär väl få leva på vatten och bröd ett bra tag sedan. Och till det behövs inte heller något kök för den delen...

Hoppas att ni får en riktigt trevlig helg.

Det blev jätte fint här vännen... och jag är så glad att du är nöjd också.

Kram Kram

Anonym sa...

Hej Sonja!
Köksstök....Förstår att ni grubblar och funderar! Det gör vi med! Jag gillar de nyaste IKEA köken! Inte alls omöjligt att vi väljer IKEA kök till vårt nya hus!Min svåger m familj har IKEA kök-kollade inn det senast igår-och det är snyggt och funktionellt!Lycka till med valet av kök! Jag väntar med spänning på att få höra vad ni kommit fram till!

Håller med föregående talare, att skriva om feber låter absolut lättare än att skriva om barn och döden...

Snygga dojs dina söner valt åt sig :)

Ha det supergott och en ny trevlig vecka på skolbänken önskar jag dig!

Söndagskramar från Marika

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger