söndag, oktober 29, 2006

Ljus, ljus...


...ljus i vårt hus! Ja, det fick vi idag så vi teg:) Jag var ju med på ljusstöpning för första gången förra året vid denna tiden och idag var det dax igen:) I år fick syrran vara med oxå pga av mannafall i gruppen - 2 till var 'nybörjare' i år så att säga. Inte för att jag känner mig så himla kunnig efter en gång, men dock...
I år stöpte jag lite mer än förra året plus att jag gjorde en del nytt - grenljus med både 4 och 5 armar:) Likaså gjorde jag ett gäng tjocka långa ljus, inte så dumma alls:)
Likaså unnade jag mig en passande ljusstake som hon även säljer till dessa pampiga ljus, i keramik!

Det är verkligen ett gediget handarbete man utför under dom timmarna man är där... 8.00-14.00, ganska så trött i ryggen blev jag. Men nu har man oxå ljus ett tag så man reder sig:)
6 stycken var vi och det är väl vad det går att vara där medans man springer med sina ljus...

Jaa... sen är ju min skola slut och nu börjar man jobba igen och det gör jag redan inatt! Ska vara ute i patrullen/larmet... och just precis nu känner jag inte alls för det! Ut i blåsten och höstmörkret:( Men men, imorgon bitti när alla börjar köra till sina jobb vid sju så kommer jag att vara nöjd o glad då jag kan krypa ner o sova gott:))

ha det fint *S*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, va kul att stöpa ljus!! det var jättelänge sen.. har försökt få nån att vi ska göra det nångång, men det verkar aldrig bli av...
ha det gott! :)

Anonym sa...

Vad roligt att stöpa ljus och du verkar ju vara ett riktigt proffs på det också vännen !

Jisses vad du hade avancerade ljus med både 4 och 5 armar !!!

Får jag till ett vanlig ljus så skulle jag vara jätte glad. Hi hi !

Skämt och sido... Jag har inte stöpt ljus sedan jag gick i åk 3 och det är väl ca 29 år sedan (räknade jag ut med min miniräknare...).
Rätt pyssligt är det och det tar ju sin lilla tid, men jätte roligt är det !

Men vill man "elda" upp sina vackra ljus sedan som man med väldig omsorg stöpt efter alla konstens regler ???

Nix... det skulle jag inte göra !

Ha det toppen !

Kram Kram

Anonym sa...

HÄRLIGA ljus! Jättefina!!!
Vi brukar stöpa ljus på dagis då och då! Speciell känsla att elda på ljus man stöpt själv!
Kram Marika

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger