söndag, januari 21, 2007

60-tals matta o kökshaverering:)

Hela lördag em/kvällen var det full rulle här hemma med köket... samtidigt som pojkarna hade en övernattningskompis här oxå, plus att jag åkte till affären en snabbis med dom för att köpa lördagsgodis och lite ingredienser som jag saknade igår till kvällens fläskfilé o ris:)

Jag säger bara det - vilket jobb det kommer att bli detta köksprojekt! Ändå kan vissa folk ha mage o fråga om vi börjar bli klara.... öh... va?! Som sagt, gamla hus... det blir ju inte bara till att riva ut och sätta in, 'no way'! Sen lär det ju stå still med mellan varven i veckorna... för inte fixar det sig själv när vi jobbar eller sköter annat!
Tyvärr har vi inte den ekonomin att vi kan leja ut arbetet, så då blir det ju därefter klart.... Men det ska bli spännande ändå får jag säga! Hur många gånger kommer man o ändra sig på vägen tro? Sen "byggdes ju inte Rom på en dag" heller:)

Jag sa till mannen redan innan vi började riva ut att det skulle bli spännande och se vad som dolde sig bakom väggar o golv... typ nån klatchig 60-tals tapet eller matta:) För det brukar ju inte vara helt ovanligt i gamla kåkar (vårt är byggt -26) .

Besviken blev jag när 70-tals "panelen" åkte bort från väggarna, för bakom dolde sig enbart murbruk o spackel... däremot under köksskåpen kikade en illande orange plastmatta fram, hihi:) Så där fick jag mitt lystmäte mättat lite iaf... Kameran åkte givetvis fram även där .


Vi lyckades iallafall äta middag i köket igår kväll... men det börjar nog sjunga på sista valsen nu att köksbordet åker ut i tv-rummet... och där kommer att bli trångt kan jag ju säga! Men "finns det hjärtrum så finns det stjärterum":)
Snodde ihop en go' fläskfilé med champinjon röra o ris... smarrigt värre:)


Grabbarna skötte sig exemplariskt med tanke på all röra vi åstadkom! Så visst är det skönt att dom är i en någorlunda självgående ålder:)

Igår kväll var det visst en halvdålig film på tv ("The ninth gate" tror jag den hette) med Johnny Depp... så den fick jag ju sitta o se... tycker han är en fröjd för ögat som sagt:) Fniss... men bättre filmer har han ju verkligen gjort! Ingen jag kommer att lägga på minnet precis...

Idag har jag bara "småröjt" här lite... det blir nog inte riktigt samma fart idag som igår. Mannen och store sonen åkte iväg i fm's till kompisar för att spela brädspel och jag har skickat iväg lille sonen till kompisen som var här inatt... (han bor bara gatan bakom oss) Dom ska nämligen på samma kalas sen kl.14.00 och precis klockan två börjar jag nämligen jobba (till 21.00) så då skulle kompisens pappa skjutsa dom dit - perfekt när man kan hjälpas åt så...

Som sagt var... ha en fortsatt bra söndag!

*S*

4 kommentarer:

Pia sa...

Åhhh detta har jag väntat på att få se bilder från er påbörjade renovering. Såå spännande det ska bli att se det när det är klart... Kan knappt bärga mig måste jag erkänna. Vill också komma igång med vårt bygge!!

Anonym sa...

Härliga rivningsbilder!Hehe! Förstår att det är spännande!Ska bli så roligt att få följa med här på bloggen hur allt avancerar!Och det tror jag säkert, att ni kommer att ändra er hundra gånger på vägen!Det brukar man göra, ja i allafall vi då :O)
Du, bara strunta i alla dumma frågor om ni inte börjar bli klara nu? Det finns alltid de som inte fattar att man har ett annat liv att leva också än "renoveringslivet". Men jag förstår dig-genom alla år som vi renoverat blev jag så innerligens trött på typ sådana frågor! Till slut fick man räkna till hundra innan man svarade...
Ha det gott!

♥ Pia... sa...

Hej där ! Pia nr 2 här..ojojoj vad du har att göra...men kul också. Fint blir det till slut!

Anonym sa...

Åh, vad jag är glad att vi har gjort klart vårt kök ;) fy sjutton så eländigt det var när vi hade en enda röra i hela köket!! Nu är det bara resten kvar.. ;)

ha det gott Sonja.

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger