lördag, januari 06, 2007

Små aktiviteter här o var...

...verkar det bli idag här hemma! Yngre sonen lyckades ju få feber igår upptäckte mannen när han hämtade hem honom från fritids sent på em (jag jobbade sen kväll). Så nån tur till IKEA blev det inte idag, även om han redan är bättre förståss. Lika bra att avvakta.

Jag själv började dagen med att chockat konstatera att klockan nästan var två (14.00!) på em idag när jag slog upp mina bruna! Till saken hör att efter 2 så gott som sömnlösa nätter så är det kanske inte så himla mycket att bli chockad över - egentligen! Min nackspärr hänger troget kvar ännu och det känns inte alls bra:( Räknar nästan ner till måndag då jag får komma till min kiropraktor! Jag känner riktigt vilka kotor som låst sig längre ner om nacken. Lär inte bli så kul o få det i ordning tror jag...
Så det blir liniment o tigerbalsam idag med i kombination med varm riskudde om nacken + ett par Panodil då o då, så fixar det sig nog:)

Men som sagt, trots ändrade planer så är vi liksom inte sysslolösa här hemma ändå. Mannen håller på o röjer plats i garaget så att vi har mer plats över tills våra nya vitvaror kommer som vi ska ha i köket sen (kyl/frys, spis o fläkt).
Sen ska vi försöka göra bättre plats i vår s.k "tvättstuga" (f.d tvättstugeplats+badrum som vi egentligen rivit ut) så att vi eventuellt har lite plats där för saker ur köket som vi bir tvugna att ta ut sen. Så där är mycket småplock som vi kan hålla oss sysselsatta med nu idagarna...

Idag ringde även min svåger o frågade om vi var sugna på att se den nya Bond-filmen ikväll (vi brukar nämligen se den ihop ibland när den kommit ut förr om åren) på bio! Jag kollade läget på nätet, men kunde snabbt konstatera att där var bara ströplatser kvar och dom flesta på första raden. Ingen av oss var pigga på att sitta så långt fram, än mindre jag med min nacke.
Däremot fixade jag 3 platser till imorgon em kl.15.00 med perfekta platser, så där slog vi till:) Kanon!

Tanken var att pojkarna skulle följa med eftersom dom oxå är glada för Bond-filmerna, men det var bara att glömma eftersom åldersgränsen är 15år och det hjälper inte att där är vuxet sällskap:( Lite besvikna blev dom, men det är inte värre än att vi ser den här hemma sen alla tillsammans:)
Under tiden ska dom vara hos min syster imorgon... funderar på att ta IKEA innan bion med o låta dom vara där under tiden?! Så får vi lite bättre ro att kolla mer ang. köket:) Det går säkert att ordna!

Mannen fick biobiljetter från firman innan jul så dom ska vi använda imorgon - kommer väl till pass:)
Jag är väl ingen 100% Bond-fan precis, men man har ju sett alla genom åren ändå, så varför inte fortsätta:) Tycker det är kul o kolla ihop med min svåger med, så kommer vi iväg för det liksom.

Igår - fredag, hade jag Pia med söner här på fika - hur mysigt som helst:) Tack för trevligt sällskap Pia:))

Snabbvisiten blev lite längre än planerat då hennes store kille (på 2½år) vägrade följa med sin mor till doktorn (hihi!), så han stannade snällt kvar tillsammans med mina 2 grabbar o han njöt som en prins kan jag ju säga:)
Vilken lättsam unge:))) Söt som socker med - eller hur Pia (hihi!)!?!

Senare på em arbetade jag, 15.45-22.30. Ett ganska bra pass eftersom jag började ganska så sent på em, men trist eftersom vi inte kom in igen förrän 23.00! Seeeeegt passs då... (körde i hemvården) även om jag o tjejen jag körde ihop med hade himla trevligt under tiden, det underlättar alltid:)
Tur att man var ledig dan' efter...

Ösnkar er alla en skön lördag kväll, *S*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Thingeling...

Trillade in hit till dig så jag tänkte lämna ett litet hej efter mig ;)

Ha det så fint.
// Jessica

Anonym sa...

Hoppas filmen var bra, ska också försöka se den.

Krya på dig.
Kramiz
Ingela
http://coelogyne.blogg.se/

Pia sa...

Ja, vad gör man när barnen VÄGRAR följa med?? Det kändes lite skumt att lämna honom hos dig, inte för att jag inte litar på dig, men av rädsla för att han plötsligt skulle ångra sig eller nåt. Ni har ju trots allt inte träffats så många gånger. :-)Men det gick ju jättebra. :-) Känns skumt att han inte "behöver" sin mamma mer...
Massor med kramar till dig med förhoppning om att kiropraktikern kan få bort din smärta i nacken.

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger