söndag, januari 07, 2007

"My name is Bond...

...James Bond"...
Ett citat från filmen idag som fastnade var: "-Would you like your Martini shaken or stired Mr.Bond?
- Does it look like I care?"

Hihi... som sagt, vi kom iväg på Bond-filmen i em kl.15.00, jag o mannen o min svåger:) Måste erkänna att filmen var inte så dum faktiskt och inte heller den nye karaktären till skådis som gjorde nya Bond den här gången - han var verkligen inte illa att se på märkte jag:) Precis i min smak.. lite råbarkad, sliten och såg inte så himla "söt" ut som nån av dom senaste 'Bond-skådisarna' gjort, t.ex "Pierce Brosnan" bl.a.
Trodde det skulle bli jobbigt o sitta still i nästan 2½ timme som filmen var, men det var faktiskt inga problem. Som jag nämnt förut så är jag ingen notorisk "Bond-fan" på långa vägar, men den var dock sevärd måste jag ju säga:) Var o varannan scen var fullkomligt osannolik och Bond fick blåmärken o skråmor mest hela tiden som hade en utomordentlig läkningsförmåga... så med andra ord = 100% Bond:)))
Perfekt tillfälle o nyttja fribiljetterna med, med tanke på filmen kostade 100kr/person...

Pojkarna var hos min syster under tiden o hade mysstund framför tv'n med både godis o dricka såklart:) Min syster o svåger är berikade med en massa extrakanaler på tv'n till barnens glädje, så alltid fanns det nåt trevligt att se på:) Vi har ju ingenting sånt hemma... bara baskanalerna som vi knappt ser på ens! Vi är helt enkelt dåliga tv-tittare bägge två... mest jag faktiskt. Gör så mycket annat på kvällarna här hemma... scrappar eller pillar på datorn etc. etc.

Vi hann med en sväng till IKEA idag med föresten... fick rätt på ritprogrammet som jag behöver när jag ska rita upp vårt nya kök - äntligen! Men du milde himmel så mycket möjligheter och lösningar det finns... det ska verkligen bli en utmaning att få till det hela på ett vettigt sätt! Fast jag har ju lite tid på mig... allt ska ut ur köket och så ska ju taket laseras plus golvet läggas mm. Så ALLT lär ju ta TID och jag tänker då inte stressa... så jag kommer nog o trada om detta kök länge o väl, hehe...

Kan lägga upp en bild sålänge på köket som vi bestämt oss för iallafall... "FAGERLAND" heter det...


Nu blir det bingen iallafall o jag hoppas verkligen på några timmars sömn, vilket det inte blev mycket med natten till idag... min nacke tar tydligen knäcken på mig! Men kl.11.00 imorgon ska det väl bli ändring på det hoppas jag...

Natti natt *S*

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Sonja,
ett riktigt gott nytt år på dig!!
Ett nytt kök..., vilken dröm! Nya fräscha skåp att ställa in sina saker i. Och en ny spis. Min är från tiden innan Jesus, känns det som. "Ditt" kök såg jättefint ut på bilden. Hoppas du lägger ut bilder på det färdiga resultatet.
Lycka Till!!

Anonym sa...

Hej Sonja. Grattis till fint val av kök! Jag är sååå sugen att byta jag med, vårat är pippigult och sen typ 1963 tror jag. Hatar det verkligen!!!! lycka till med ombyggnationerna
kram Monika

Pia sa...

wow det ser fint ut! Ser fram emot att få se hur det ser ut när det är klart hemma hos dig. Hoppas på att få komma hem till dig och fika då. ;-)
Hoppas det gått bra hos kotknackaren i dag. Är det du som skickat lite nackont till mig istället nu när du förhoppningsvis blivit av med ditt?
Kram Pia

Anonym sa...

Himla snyggt kök, bra val! ;-)

Skönt att höra att kotknackaren kunde hjälpa dig.

Kramiz
Ingela

Anonym sa...

Kul med bio-besök ibland! Jag är inte heller den "tv-galna" utan gör som du annat om kvällarna. Min man tittar mer.Ibland då han kommer hem från jobb mitt i natten slår han på tv:n. Hans sätt att varva ner.

Vilket FINT kök ni valt!Ser jättemysigt ut!!! Vi har funderat på det vita-det med panel i dörrarna-minns inte vad det heter, men vi får se vad det blir. Är vi lika veliga med köket som vi är med hela husets planering så hinner det ändra sjutusen gånger ännu!

Kram Marika

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger