måndag, januari 15, 2007

Dagarna flyger iväg....

...och ibland undrar jag om jag är med överhuvudtaget?! Vilket tempo man lever i egentligen! Samtidigt kan jag inte påstå att det händer jättespännande och roliga saker varje dag - tvärtom! Mestadels jobbar man o håller på hemma...

I helgen (lördax) så kom vi en bra bit i vårt röjande här hemma (dock massor kvar) och framförallt så har vi slängt ut varenda kökslucka... yes! Dessa ljusblåa, slitna och hemska luckor som har varit rena mardrömmen hur länge som helst! Så nu har vi helt plötsligt "modern o öppen planlösning" i vårt gamla kök, som det så fint heter, hihi!
Nä, skämt osido... det ser hemskt ut såklart och värre lär det ju bli innan det är på rätt väg. Så det är bara att gilla läget:)

Onsdag kväll förra veckan var iallafall veckans mest upplyftande dag - dels var jag ledig och dels hade vi scrapkväll här hemma:)
Några jämlika tokstollar kom över o förgyllde min tillvaro, bl.a Vera och Pia (Engdam) och Vera's systerdotter från Tyskland:))
Det blev ganska mycket fika givetvis och många goa skratt (eller hur Pia!) och framförallt en hel del skapande... för att inte tala om alla värlsdproblem vi löste tillsammans, hihi!


Vera höll på med sitt mega-projekt till sin ena syster i Tyskland - ett helt album med fina minnen... superfint!
Pia som vanligt, håller produktionen på topp... en fröjd o se dig skapa Pia! 5 lo's klara, kvällen till ära:)
Vad gäller Vera's systerdotter så satt hon snällt vid min dator o lånade internet o stod ut ganska så väl med våra diskussioner o skrattanfall:)
Mycket trevlig tjej som jag både fick öva min rostiga engelska på plus min nedsövda italienska... framåt midnatt kan jag lova att jag blandade alla möjliga språk med allt o alla:) Självklart blev det kaos för min tre hjärnceller vid det laget, hihi... men inte värre än att vi klarade av några enkla diskussioner:)

Det är tur att man har ett intresse sidan om sin stressade vardag! Att man får lov att stanna upp i kaoset som råder o bara få lov att vara... ladda batterierna en stund:)
Jag kommer aldrig att förstå mig på personer som enbart lever sina liv för att gå upp o jobba, komma hem... äta, städa, handla, sova... så enormt tråkigt!!! Ofattbart i mina ögon/öron!
Det otroliga är att dom personerna finns det många av, väldigt många... skulle man sen fråga vad dom har för intresse så bemöts man av klotrunda oförstående ögon... ack, vad jag tycker synd om sådana personer:(

Speciellt nu när mitt humör inte är på topp... trivseln på jobbet är lite sisådär o gruppkänslan vill inte infinna sig... min energi o kraft känns mer o mer uttömt för varje dag som går o jag frågar mig själv många gånger om - om jag orkar med o jobba kvar i detta team ibland?!? Jag vet inte... Sen vill jag definitivt inte jobba dagtid heller - aldrig i livet liksom! I så fall natt...
Men vi får se... kanske orkar jag kämpa på ett tag till... ?
Därför är det så skönt att kunna försvinna bort en stund med något roligt, kreativt, givande o stärkande för själen som då scrappingen... eller att bara få skriva av sig via mail eller brev (även om det sistnämnda blir alltför sällan), det är underbart!
Tack o lov för underbara likasinnade vänner o roliga hobbies:))

Föresten... gissa vem som blev utan telefon och internet nu i helgen??? Jo, vi givetvis... poff - borta, bara sådär!? Så enerverande...
Först trodde vi att det berodde på stormen... eller orkanen kanske man ska säga, för det var inga friska vindar det var frågan om precis, utan... ja, orkan faktiskt!
Men nu i efterhand när det har ordnat sig (vi fixade det faktiskt själva efter mer än ett dygn) så gissar vi att felet faktiskt låg hos oss. Ibland kan det helt enkelt bli kortslutning på hemma plan... men prata om att man är bräcklig i denna moderna värld!?

Glömde tillägga att jag själv oxå fick gjort några lo's den kvällen... eller under den kvällen o veckan:)


Tack för mig *S*

2 kommentarer:

Pia sa...

Ja, visst var det trevligt. Det gör jag gärna om igen...
Förstår dock inte vad det är du pratar om angående skratt?? Var det ngt speciellt du syftade på? ;-) hihi

Kram Pia

Anonym sa...

Härligt inlägg! Jag småfnissade mig igenom det :) Du uttrycker dig för härligt! Och visst är det underbart med avkopplande hobbies!!! Och sådär tillsammans med likasinnade måste det vara extra kul!Jag är så lycklig över mina mysiga brevskrivarstunder som känns mer och mer värdefulla för vart år som går! Men man kan ju inte gärna sitta ner ett gäng och skriva brev tillsammans. Fniss.
Ha en god fortsättning på veckan!

Kramis

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger