onsdag, januari 03, 2007

Bowling = nackspärr...


Ja det verkar då inte mycket bättre här än att jag vaknat idag med jordens nackspärr - känner mig riktigt vissen faktiskt! Om ni tänker er att man har en trägalge innanför skinnet så är det exakt så jag känner mig nu!
Från nacken, ner mellan mina skulderblad och ut över min högra axel... där gör det förbannat ont!

Till saken hör att jag o grabbarna var iväg o bowlade igår... kul, javisst - men tål man alltså inte en timmes bowling ens en gång???
För förutom nackspärren så har jag ju den obligatoriska träningsvärken som kommer i samband med bowling 1-2ggr/år! Lite skillnad om man håller på regelbundet - som med all annan träning klart.

Beslöt mig för att ringa min räddare i nöden - min kiropraktor! Samtidigt som jag vet att han "skäller" på mig var gång för att jag inte tränar, så är han min livlina när man mår som värst! Han är verkligen duktig!
Men givetvis hade han fullt i sin kallender, så inte förrän måndag fm fick jag en tid. Men bättre det än ingen tid alls! Mår jag bättre tills dess så hittar han säkert andra knutor o räta ut:)

Annars har jag roat mig med att rensa ut pojkarnas garderober idag o igår! Välbehövligt minst sagt! Det har tagit lite tid eftersom jag behövt pojkarna till o prova en hel del av kläderna först innan jag garanterat kasserat dom eller lagt dom i "ge bort påsen"! Det blir inte så mycket att ge bort oftast, eftersom yngre sonen i regel tar över det mesta från store sonen. Men lite blir det iaf...
Så just nu har yngre sonen en extremt full garderob, medans store sonen har en ganska så luftig o överskådlig garderob, hihi! Nä, men en del nytt lär dom ju få båda ändå (mest den äldste förståss).

Nu är det bara mina kläder o mannens kvar att rensa ut o jag lovar att det behövs! Känner ni igen talesättet - "en full garderob med kläder, men inget att ha på sig" ???
Precis så känns det hos oss just nu:) Så det blir mitt nästa lilla projekt!
Efter det är det helhjärtat köket som gäller... gamla köket UT - nya köket IN!
Vad har man gett sig in på egentligen? Både fasar o glädjer mig!

Petar med några bilder här från bowlingen...



















Imorgon ska jag jobba igen... en liten tur, 7.30-12.00 Alldeles lagom, giter inte mer rent ut sagt:)
Ha det finemang!

*S*

2 kommentarer:

Pia sa...

hoppas du är bättre i nacken i dag. det är ingen hit med att ha nackspärr...
Ser fram emot att få se ert nya kök när det är klart. Ses i kväll!

Anonym sa...

Aj, aj! Hur är det med nackspärren i dag? Hoppas den ger med sig fortare än kvickt för det gör ju ONT verkligen.

Vad spännande med köksrenoveringen!!! Ser fram emot att få se lite bilder då som då från köksprojektet!Hurdant kök valde ni slutligen?
Vi är i valet och kvalet ang kök vi med. Inte lätt minsann.

Ha en bra helg!

Kramis Marika

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger