lördag, januari 20, 2007

Ännu en nattlig kreation...


...blev klar igår natt - samtidigt som "Kurt Wallanders" deckare "Brandvägg" gick på tv... den gick tydligen alldeles ypperligt att scrappa till:)

Jobbade som sagt till 21.00, så jag missade begynnelsen, men inte värre än att det gick att hänga på!
Det var en lite hopplös lo denna gång, mer hopplös än vanligt,,, fick för mig att jag skulle få ihop ett 4-kantigt mönster på nåt vis! Har bestämt för mig att jag sett några lo's med rutor som varit superfina. Men nu hittar jag inga alls såklart o min egen blev väl inte som jag hade tänkt, men... nåväl, den blev väl unik i sig!
Men nu kan jag säga att det blir inga fler fiske-lo's iallafall, inte på ett tag åtminstone:)

Igår fm åkte jag o fikade en sväng hos Pia (Engdam) och lite stolt blev jag allt när jag faktiskt hittade dit - i dagsljus oxå, tihi! Tack för en smarrig rababerpaj o himla gott kaffe Pia!!! Skönt o komma hemifrån en sväng o tänka på annat - det behövde jag...

Idag stod jag tillgänglig att jobba kväll... men nu är klockan två och ingen har ringt hittills - vilket betyder att jag kan avblåsa min s.k "jour":) För klockan två går den centralen hem som bokar oss, hehe... jag, jag blir inte ledsen om jag får en lördagkväll ledig liksom!
Har massor att göra oxå för den delen... ja, med köket som sagt! Vi är fortfarande i begynnelsefasen så...

Ska gå upp o ta ut 2 fläskfileér nu iaf, för är jag hemma så kan vi gott äta nåt smarrigt:)

Ha en fortsatt skön helg alla!

*S*

2 kommentarer:

Pia sa...

jag gillar din layout, men vilket gitande att sitta och klippa ut dessa fyrkanter.
När ska vi komma och äta fläskfilé i kväll? Tack själv för en trevlig fika!!

Anonym sa...

Jättefina layouter Sonja! Jag njuter av att titta på allt fint du gjort!
Kram Marika

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger