måndag, januari 29, 2007

Strömavbrott o lite nya lo's....

...kanske jag kan bjuda på här ikväll! Jodå, helt korrekt - strömmen gick mitt i go'natt-sagan vid 20-tiden här och jag lovar att det blev becksvart överallt! Hela byn var mörklagd! Det var nästan lite kusligt... barnen blev lite oroliga med o inte undra på! Men det var bara o greppa stora ficklampan o börja rota efter stearinljus... snacka om att man är beroende!!! Mest orolig var jag egentligen över all mat vi har i både kyl o frys... i längden klarar ju inte den sig!
Mannen kom hem (efter jobb o träning) strax efter det hade hänt och vi satt väl i stearinljusens sken i nästan 2 timmar o pratade, läste dagstidningen och knåpade med korsord:) Tänk så sociala vi blev helt plötsligt utan vare sig tv eller internet, hihi! Nåja, så illa är det ju inte... men visst är man en vanemänniska:)
Nu vid 22-tiden blippade till i hela huset (och resten av byn med för den delen!) och strömmen kom tillbaka - yippie! Så vad ska man klaga över - egentligen??? Tänk dom som varit utan el i flera veckor/månader efter både stormen Gudrun och nu Per...!!! Läste redan nu en artikel i våran lokaltidning (på nätet) om att det varit helt mörkt i några av våra grannbyar med... så vi får väl kanske rent av
läsa vad det berodde på snart.


Idag har faktiskt solen tittat fram och vädret har varit riktigt skönt, om än kallt! Tog en titt i trädgården och kollade mina blivande krokusar och pärlhyacinter och dom såg ut att må väl - trots ett ihärdigt regnande plus diverse köldknäppar! Tog och förevigade även dom:)

Helgen har rusat förbi i en hiskelig fart... inte blev det mycket gjort i köket heller tyvärr! Inte så lätt när man inte ens är hemma:( Det har varit simskola, innebandy match borta för stora killen, kalas för killarna i Hbg, jag hälsade på syrran plus att jag jobbade kväll igår ända till 21.30... och Henrik hade även egen innebandy match med "Old Boys" plus egen träning igår kväll... Ja, så var den helgen över liksom! Avskyr när en ledig helg blir så uppbokad egentligen... även om det är trevliga saker man är på bl.a hos syrran är det ju alltid värt en visit:)

I fredax var jag däremot på årets första scrapträff i Hbg på "Scraproom" och det var sååå trevligt:))) Trevligt sällskap, god mat, snacks/kaffe och bl.a ett presentkort på 300kr att bränna i butiken var inte helt fel:) En arbetskamrat/kompis var med plus en kompis till henne som skulle introducerar i denna galet underbara scrapvärld... jag tror att det fullkomligt gick runt i skallen på henne efter ett par timmar, hihi! Men det är alltid kul o få med sig nytt folk - varför ska man själv vara fast i detta träsk?! :)
Sen var Pia oxå med givetvis inklusive kompisen Isa, så produktionen var givetvis febril i den ändan av bordet, hehe...


En annan lyckades få nån tillfällig dum scrapblock under kvällen och ett tag tyckte jag inte att jag ens kunde passa ihop 2 papper ens!? Kom ingen vart alls... fattar inte det!? Ännu mer frustrerande är det när folk runtomkring blir klara med den ena lay outen efter den andre... hur fina som helst! Nåväl, jag fick gjort nästan 2 iallafall... fast den ene var påbörjad hemma o nästan klar och den andre finputsade jag hemma i efterhand. Så jag är ju inte direkt snabb av mig... Däremot vann jag en utlottning denna kväll och det är alltid kul! Ett paket "cheeky board clips" bidde det... liknar små miniatyr clips:) Ska bli intressant o se vart man kan sätta dom så småningom:)


När vi skulle köra hem efter elva på kvällen var det total blank-is utanför på vägarna och minusgrader, hu... däremot var ju motorvägen skaplig, men man brände ju inte på för det... jag vill ju hellre komma hem än inte alls!

Då så... detta får bli alles för ikväll - jag hoppas att strömmen inte försvinner igen iaf! Läste just att 2 byar fortfarande är mörka... så vi hade väl tur kan man säga!

Natti natti!

3 kommentarer:

Pia sa...

vad skönt att strömmen kom tillbaka så snabbt. Tänk så social man måste bli när man inte kan sitta och surfa eller glo på tv som man brukar... hihihi
Jag kanske ska sitta ngn annan stans vid nästa träff eller? Så jag inte ger dig prestationsångest...

Dina layouter blev bra tycker jag!

Anonym sa...

Krokusar och pärlhyacinter NU ???

Ja det märks att landet är avlångt många gånger.

Underbara layouts som alltid !

Kram Kram

Anonym sa...

Skönt att strömmen kom tillbaka ganska fort.Lite läskigt är det ju när det är bäcksvart.
Ha det gott

Kram Eva

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger