tisdag, januari 09, 2007

Nacken OK!


Idag är det tisdag... och jag har jobbat en kort dagtur till 13.00, så skönt! Väl hemma hann jag faktiskt röja lite i köket, dammsuga o torka golven i hall o kök (där det alltid blir värst!). Strax efter fylldes huset av båda grabbarna o deras kamrater... med ens har man 6 barn under taket! Jag frågar mig ibland varför dom "alltid" samlas här? Vissa svar har jag ju... dom flesta föräldrar arbetar ju långa dagar (men dock inte alla)!
Sen kan det ju vara så enkelt att dom faktiskt trivs att vara här... :) Nåväl, det positiva är att dom roar sig själva o att jag vet vart mina barn är iaf:) Nackdelen är väl möjligen att jag inte får den ro som jag kanske kan behöva vissa dagar... men men, vad gör man inte för sina kottar:)


Igår var ju dagen med stort "K"... tid hos kiropraktorn:))) Som jag misstänkte - 20 minuter i händerna på honom och man kan röra sig igen! Helt otroligt - det tycker jag varenda gång! Men jag var verkligen stel - överallt! Han löste upp spänningar o knutor från ländryggen ända upp till nacken, bakom öronen! Allt var låst och jag var så sned...
Nu knakar det o sprakar lite här o var, men det gör det alltid efter ett sådant besök! Kroppen är ju inte direkt van vid att vara i "normalläge"! Själva nackspärren är ju helt borta, men jag är ju klart lite öm efter hans behandling. Men nu vet man ju vad det beror på åtminstone:) Väl värt varenda minut o öre med andra ord:) Nu hoppas jag det dröjer till nästa gång... och jag har även lovat att inte vänta lika länge till nästa besök! Han tyckte inte jag behövde gå tills allt hade låst sig i ryggen, typ...
Han sa oxå att mina sömnlösa nätter givetvis berodde på min nacke och då har det gått ganska långt om det t.o.m påverkar sömnen! Speciellt min sömn - jag som alltid kan sova!
Inatt sov jag ganska bra - somnade kanske inte på studs, men fortare än innan i veckan o det var helt ok.

Middag idag blir nog pasta med stekt fläsk - riktigt knaprigt:) Fick så mycket pasta över från igår...

Nu är det nog bäst jag går upp ett varv o kollar mina små huliganer - så att dom inte renoverat om till nåt oigenkännligt, hehe:)

Ha det bäst *S*

PS! Gissa om jag är scrapsugen föresten... !!!

3 kommentarer:

Pia sa...

vad skönt att det blev bra med din nacke...
Det lät ungefär som min naprapat i dag sa till mig, ska inte vänta så länge och jag ska börja träna, vad det nu är för ngt...
Har förresten ngt för dig att bita i, i min blogg. Behöver hjälp!!
Kram på dig!!

Anonym sa...

Hej sonja. Vad skönt att det börjar bli bra i nacken, skitsurt att ha det på det viset...
Vi har det likadant här att alla samlas hos oss, och har så alltid varit. Det är ju kul att dom trivs hemma och att kompisarna trivs att vara här, men ibland undrar man om inte en del har något hem över huvudtaget...kram Monika

Anonym sa...

Trevligt veckoslut till dig utan nackspärr!!! Vad skönt det måste ha varit då det släppte!!!

Jag tycker det låter jätteroligt att barnens kompisar trivs hos er! Hos oss har det alltid varit så trångt och pojkarna delade ju rum dessutom så det var sällan som de hade kompisar hemma, tråkigt nog. Nu är det lite oftare men nu bor vi så långt bort från alla kompisar igen...Blir kanske annorlunda då vi flyttar igen :O) Kommer närmare stan och kompisarna då nämligen.

Ha det bra!

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger