måndag, januari 22, 2007

Snön har...

...kommit även till oss i Skåne, tro det eller ej! Idag steg vi upp till ett vitt landskap och en himmel som virvlade av snöflingor! Hmmm... ja, vad ska man säga?! Bättre sent än aldrig... eller helst aldrig?! Ok, för naturens skull möjligen... men det första jag tänkte var ju helt klart; "vilken tur att jag är ledig och slipper köra i eländet"!
Men visst, pojkarna blev ju glada givetvis - fattas bara:) Så för deras skull så... :)

Sen får man ju erkänna att med denna milda vinter som varit hittills så har man ju inte varit superberedd direkt. Pojkarnas overallsbyxor sjöng på sista valsen och dom har hittills inte behövts alls och lika samma med deras stövlar... så vi beslöt att köra iväg o shoppa loss lite direkt efter skolan (körde till det nya köpcentrat "Familia") - oavsett om snön kommer att vara kvar eller ej, så blev det köpt vars ett par nya stövlar och overallsbyxor och ett par extra vantar! Definitivt inga dyra saker, men iallafall så att det skyddar. Grabbarna var så supernöjda och skulle testa allt så fort dom kom hem:) Så snön som låg i trädgården fick liv kan man säga, trots att det hade hunnit o bli riktigt mörkt igen:)
Som sagt, har snön nu kommit så kan den ju bli kvar i ett par dar' iaf! Ganska typiskt Skåne annars... vräker ner, smälter o blir slask o fryser sen till blankis... hu! Inte kul alls:(

Till mig själv blev det en ny förpackning med plastfickor till mina lay-outer (49kr/10st) som jag hittade i bokhandlen där - perfekt! Var verkligen i akut behov av såna...
Nu på fredag är det årets första scrapträff på "Scraproom" - det ser jag verkligen fram emot:)))

På förmiddan' - ledig som jag var kikade Pia inklusive söner förbi på en fika:) Även dom med ärenden till "Familia" plus att dom vågade trotsa snöstormen som faktiskt rådde på fm!
När vi åkte på em, så hade snön faktiskt slutat att falla...

Varmt tack för lånet av dina fina stämplar med Pia - supersnällt verkligen! Hoppas att jag själv en dag har mer att dela med mig till dig o kanske andra oxå:)

Nu... ser jag mest fram emot en rofylld kväll i hemmets lugna vrå:)

De'samma till alla er...

3 kommentarer:

Pia sa...

Det var så lite så, vad har man vänner till?

Anonym sa...

Är in och läser var och varannan dag men har varit för stressad att jag inte har hunnit med att skriva några rader sista tiden... förlåt !

Men nu finns det inte mycket annat att göra idag när det är så kyligt ute så då kan jag sitta här framför datorn i lugn och ro liksom.

Härligt att även ni har fått ta del av snön !

Kram Kram

Helena Påhlsson sa...

tack för dina goa kommentarer i min blogg. Jag är avundsjuk på dig som ska på fredagsträff på scraproom , själv kan jag inte.... får ta igen det en annan gång. Scrappa lite för mig med (shoppa kanske man skulle skriva...)

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger