tisdag, januari 16, 2007

En bloggutmaning.... varsågoda:)

Hittade den här utmaningen hos Pia... självklart måste jag göra även denna:)

Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?

Hade nog ingen speciell bild av just bloggare.... kanske personer med ett mycket rikt o händelserikt liv?!

Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?

Minst dom som står här i min blogg... plus en o annan ny då o då när man länkar sig vidare ibland.

Nämn en bloggare (obs länka!) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om:

Vet faktiskt inte hur man länkar... men jag gillar "Peterlinas" blogg mycket... en skön mix av stilren o vacker scrapping, skriven av en person som jag egentligen vet mycket lite om!

Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?

Tror ärligt talat inte att många av just mina närmsta sörjande vet att jag bloggar och skulle dom veta så skulle dom nog först undra - "hur giter jag":)

Har du hittat en gräns för hur privat du vill vara i din blogg eller tänjs den gränsen hela tiden?

Jag trodde jag hade en gräns, men samtidigt är det ju svårt o ha en total gräns när man faktiskt sätter ut foton mm. på sina närmsta... lite knasigt egentligen. Men det absolut privata åker varken ur min mun eller ner på pränt!

I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse tror du?

Har inte tänkt så långt ärligt talat... men visst är det skoj när mer eller mindre kännt folk kommenterar det man skrivit eller gjort:)

Har du träffat folk IRL efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? Och i så fall: Var de som du trodde att de skulle vara eller blev du förvånad?

Jag har inte träffat nån som jag först stött på i bloggen. De flesta har jag mött genom forum eller brevledes... och live:)

Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar?

Nope!

Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?

Man kan känna sig lite stressad av att man inte uppdaterat på ett tag... plus att jag ibland tycker - "vem i hela fridens namn vill läsa det här?!?!"

Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?

Ja, det tror jag absolut... mer eller mindre!

Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet betytt för dig?

Nya idéer, inspiration i pysslandet, man lär känna sina nätvänner lite mer plus att det är en perfekt förströelse när man behöver varva ner:)


Lockar denna utmaning, så varsågoda:))

*S*

Inga kommentarer:

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger